شناسهٔ خبر: 34746 - سرویس استان‌ها

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

راه‌اندازی قطار حومه‌ای مشهد- بینالود/ بهره‌برداری از عملیات زیرسازی و روسازی معابر اصلی مسکن مهر

افتتاح معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: برای تردد ایمن شهروندان و با استفاده از ظرفیت خط ریلی مشهد –تهران، قطار حومه‌ای مشهد - بینالود راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی، محسن نریمان عصر دوشنبه در مراسم بهره‌برداری از چند پروژه عمرانی در شهر جدید بینالود افزود: طرح مزبور هم‌اکنون در حال مطالعه توسط مشاور است.

وی اظهار کرد: بینالود با توجه به محیط‌زیست مناسب و هوای بسیار سالم و بهره‌مندی از انرژی‌های پاک می‌تواند به عنوان شهر سبز معرفی شود.

وی گفت: این شهر می‌تواند یکی از مزیت‌های اقتصاد گردشگری خراسان رضوی باشد لذا به دنبال اجرای طرح‌های زیربنایی و روبنایی و توسعه همه‌جانبه این شهر هستیم.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی شهرهای جدید با اشاره به طرح‌هایی که امروز در بینالود به بهره‌برداری رسید، افزود: افتتاح یک درمانگاه و هنرستان فرامنطقه ای در بینالود از جمله این طرح‌هاست که می‌تواند علاوه بر تأمین نیازهای مردم این شهر، پاسخگوی نیاز ساکنین حومه آن نیز باشد.

وی اظهار کرد: عملیات اجرایی تکمیل تقاطع غیر هم‌سطح برای ایجاد ارتباط بین بخش مسکونی شمال و جنوب شهر بینالود نیز با اعتبار حدود ۳۹ میلیارد ریال آغاز شد

وی گفت: همچنین با بهره‌برداری از عملیات زیرسازی و روسازی معابر اصلی مسکن مهر، یکی از شریان‌های اصلی این طرح در بینالود تکمیل شد.

نریمان افزود: مسکن مهر در شهر جدید بینالود وضعیت مناسبی دارد و با توجه به اینکه تعداد این واحدها بیشتر از نیاز این شهر است در نظر داریم با ایجاد جاذبه برای شهر بینالود برای واحدهای باقیمانده نیز متقاضی جذب کنیم.

در این مراسم سه پروژه عمرانی شامل یک درمانگاه، یک واحد آموزشی و معابر اصلی پروژه مسکن مهر با هزینه حدود ۴۸ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید و عملیات اجرایی تکمیل تقاطع غیر هم‌سطح شهر جدید بینالود نیز با اعتباری حدود ۳۹ میلیارد ریال آغاز شد.