شناسهٔ خبر: 34764 - سرویس هوایی

رستمی تشریح‌کرد:

ساماندهی پروازهای فوق‌برنامه‌ مهرآباد در ایام نوروز/ خدمات‌ تخصصی مهرآباد به مسافران نوروز ۹۶

فرودگاه مهرآباد مديركل فرودگاه بين‌المللی مهرآباد از برگزاری دومین جلسه کمیته تسهیلات نوروزی با دستور کار ساماندهی پروازهای فوق‌برنامه‌ای در ایام نوروز ۹۶ خبر داد و‌ گفت: سهم مسافران هوایی از امنیت و آرامش و نظم در نوروز امسال دو چندان می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی رستمی، مديركل فرودگاه بين‌المللی مهرآباد از برگزاری دومین جلسه کمیته تسهیلات نوروزی خبر داد و گفت: استقبال از مسافران نوروزی بهار ۹۶ با ارائه خدمات‌ تخصصی فرودگاهی همراه خواهد بود.

وی با بیان اینکه هم اکنون روزانه چیزی بیش از۳۸۰ پرواز در مهرآباد انجام می‌شود، گفت: این رقم در ایام تعطیلات نوروزی افزایش می‌یابد و به همین دلیل نیاز به توسعه و همچنین ارتقاء خدمات فرودگاهی در ایام پیک ضروری است.

رستمی بر رعایت حقوق شهروندان و تکریم مسافران توسط همه ارگان‌ها و سازمان‌های خدمت رسان مستقر در فرودگاه تأکید کرد و گفت: کمیته تسهیلات نوروزی که دی‌ماه شروع به فعالیت‌کرد در دومین جلسه خود به بررسی راهکارها و انجام اقدامات لازم برای استقبال از مسافران در ایام نوروز ۹۶ پرداخت.

به گفته رستمی با توجه به توسعه زیرساخت‌ها و فراهم‌سازی تجهیزات و امکانات مطلوب فرودگاهی نوروز امسال می‌تواند برای مسافران فرودگاه قدیمی شهر خاطره انگیز باشد.

وی توسعه زیرساخت‌ها طی سال جاری درفرودگاه مهرآباد را مورد اشاره قرارداد و گفت:بازگشایی فضاها در ترمینال‌های پروازی، افزایش کانترها و گیت‌های خروجی، افزایش دستگاه‌های بازرسی، وضعیت مطلوب دستگاه‌های ناوبری و کمک ناوبری و فراهم‌سازی تجهیزات و امکانات مطلوب؛ ساماندهی مسیر دسترسی مسافران و مستقبلین به فرودگاه، سهم مسافران هوایی را از امنیت و آرامش خاطر بیشترکرده است.

مدیرکل فرودگاه مهرآباد همچنین از اعمال نظارت‌های لازم برعملکرد واحدها و ارگان‌ها طی ایام پیک سفر خبرداد و گفت:هماهنگی با گمرک، گذرنامه، سپاه و پلیس فرودگاه نیز جهت کوتاه کردن صف‌های مسافران و حفظ امنیت و نظم فرودگاه انجام شده است.

رستمی با اعلام خبر ساماندهی پروازهای فوق‌برنامه‌ای در ایام نوروز، گفت: یکی از معیارهای اساسی برای ارزیابی عملکرد فرودگاه‌ها نحوه خدمت‌رسانی به مسافران در بازه‌های زمانی خاص مثل ایام نوروز است.