به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی رستمی، مديركل فرودگاه بينالمللی مهرآباد از برگزاری دومین جلسه کمیته تسهیلات نوروزی خبر داد و گفت: استقبال از مسافران نوروزی بهار ۹۶ با ارائه خدمات تخصصی فرودگاهی همراه خواهد بود.
وی با بیان اینکه هم اکنون روزانه چیزی بیش از۳۸۰ پرواز در مهرآباد انجام میشود، گفت: این رقم در ایام تعطیلات نوروزی افزایش مییابد و به همین دلیل نیاز به توسعه و همچنین ارتقاء خدمات فرودگاهی در ایام پیک ضروری است.
رستمی بر رعایت حقوق شهروندان و تکریم مسافران توسط همه ارگانها و سازمانهای خدمت رسان مستقر در فرودگاه تأکید کرد و گفت: کمیته تسهیلات نوروزی که دیماه شروع به فعالیتکرد در دومین جلسه خود به بررسی راهکارها و انجام اقدامات لازم برای استقبال از مسافران در ایام نوروز ۹۶ پرداخت.
به گفته رستمی با توجه به توسعه زیرساختها و فراهمسازی تجهیزات و امکانات مطلوب فرودگاهی نوروز امسال میتواند برای مسافران فرودگاه قدیمی شهر خاطره انگیز باشد.
وی توسعه زیرساختها طی سال جاری درفرودگاه مهرآباد را مورد اشاره قرارداد و گفت:بازگشایی فضاها در ترمینالهای پروازی، افزایش کانترها و گیتهای خروجی، افزایش دستگاههای بازرسی، وضعیت مطلوب دستگاههای ناوبری و کمک ناوبری و فراهمسازی تجهیزات و امکانات مطلوب؛ ساماندهی مسیر دسترسی مسافران و مستقبلین به فرودگاه، سهم مسافران هوایی را از امنیت و آرامش خاطر بیشترکرده است.
مدیرکل فرودگاه مهرآباد همچنین از اعمال نظارتهای لازم برعملکرد واحدها و ارگانها طی ایام پیک سفر خبرداد و گفت:هماهنگی با گمرک، گذرنامه، سپاه و پلیس فرودگاه نیز جهت کوتاه کردن صفهای مسافران و حفظ امنیت و نظم فرودگاه انجام شده است.
رستمی با اعلام خبر ساماندهی پروازهای فوقبرنامهای در ایام نوروز، گفت: یکی از معیارهای اساسی برای ارزیابی عملکرد فرودگاهها نحوه خدمترسانی به مسافران در بازههای زمانی خاص مثل ایام نوروز است.