شناسهٔ خبر: 34794 - سرویس استان‌ها

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

اتمام حدود ۲ میلیون واحد مسکن مهر تاکنون/ ۵۵ درصد کل مسكن مهر در دولت تدبير تكميل شد

درجمع قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر در حاشیه افتتاح نمادین ۱۸۶۷ واحد مسکن مهر کرمانشاه از اتمام ساخت یک میلیون و ۹۳۰ هزار واحد مسکن مهر کشور تاکنون خبر داد و گفت: در دولت تدبیر و امید ۵۵ درصد کل واحدهای مسکن مهر افتتاح و ۵۲ درصد کل اسناد اعیانی نیز در این دولت صادر شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، احمد اصغری مهرآبادی، قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر امروز در مراسم افتتاح نمادین ۱۸۶۷ واحد مسکن مهر درجمع خبرنگاران عنوان کرد: با تلاش دست اندرکاران ساخت و ساز با وجود مشکلات مالی و تنگناهای دولت تا امروز یک میلیون و ۹۳۰ هزار واحد مسکن مهر به پایان رسیده و ۲۷۴ هزار واحد باقی مانده است. از واحدهای باقی‌مانده ۱۶۰ هزار مورد دارای معارض یا فاقد متقاضی است که بر اساس مصوبه‌های اخیر دولت می‌توانیم برای بازگشت منابع مالی آنها را دراختیار شرکت‌ها یا بخش‌های خصوصی قرار دهیم.

اصغری مهرآبادی افزود: ۴۹ هزار واحد مسکن مهر تحت رسیدگی قضایی است که با دستور رئیس مجلس در اولویت رسیدگی و تعیین تکلیف قرار دارند و امیدواریم تا پایان دولت یازدهم مشکل آنها رفع شود.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی درامور مسکن مهر تاکید کرد: تاکنون یک میلیون و ۸۰۵ هزار واحد مسکن مهر افتتاح شده و مابقی با مشکل عدم تامین زیرساخت‌ها مواجه هستند. در دولت تدبیر و امید  ۸۴۰ هزار واحد مسکن مهر افتتاح شده که ۵۵ درصد کل واحدهای افتتاحی را شامل می‌شود و ۵۲ درصد کل اسناد اعیانی نیز در این دولت صادر شده است.

وی همچنین گفت: سال آینده پرونده مسکن مهر کشور بسته می‌شود و تا پایان دولت یازدهم تمام واحدهای بدون معارض تحویل داده خواهند شد.

این مقام مسئول با اشاره به دستور رییس جمهور جهت تکمیل پروژه‌های مسکن مهر تا پایان عمر دولت، گفت: در همین راستا تمام نیروهای خود را بسیج کرده‌ایم و وزیر راه و شهرسازی نیز به استانداران بخشنامه کرده که شورای مسکن خود را فعال کنند تا هرچه سریعتر کار این واحدها به انجام برسد.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر تصریح کرد: در زمینه رفع این مشکلات دولت دست ما را با  دو مصوبه باز گذاشته که از طریق آن بتوانیم جهت بازگشت منابع، واحدهای مسکن مهر را به شرکت‌ها یا پیمانکاران جهت ساخت خوابگاه و یا موارد دیگر واگذار کنیم.