شناسهٔ خبر: 34813 - سرویس استان‌ها

در ستاد بازآفرینی استان البرز مطرح شد

تدوین سند برنامه مدیریتی بازآفرینی البرز در سال ۹۶/ ضرورت استفاده از مشارکت مردمی در طرح‌های بازآفرینی

مجید روستا در جلسه ستاد بازآفرینی استان البرز مقرر شد سند برنامه مدیریتی بازآفرینی استان با اولویت محله قره‌تپه‌ای محمدشهر و محلات اخترآباد، سهرابیه و حصار و کلاک در سال ۹۶ تهیه شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی جلسه ستاد بازآفرینی استان البرز با حضور سید حمید طهائی، استاندار البرز و مجید روستا، عضو هیئت مدیره شرکت عمران و بهسازی شهری ایران برگزار شد.

استاندار البرز در این نشست با بیان اینکه امروز شاهد ساخت و سازهای غیرمجاز حتی در روستاها هستیم، گفت: همین وضعیت سبب شده تا حتی روستاهایی همچون سیاهکلان نیز جزو محلات شهری کرج قرار گیرد وبرای رفع مشکلات این حوزه مهم باید هر چه بیشتر از ظرفیت‌های مردمی بهره ببریم.

وی با بیان اینکه کار ستاد بازآفرینی پیش از این در قالب احیای بافت‌های فرسوده آغاز شده است، افزود: طرح‌های شهرداری برای ساماندهی این بافت‌ها جوابگوی رشد سازه‌ها نیست، بنابراین تدوین سندی جامع با لحاظ قرار دادن تمام نیازها و زیرساخت‌ها و بهره‌گیری از ظرفیت مشاوران نیازی ضروری است.

استاندار البرز با تاکید بر لزوم اجرای برنامه‌های اتاق فکر مشاوران استانداری گفت: در اجرای طرح‌ها نیز باید از مشارکت مردمی استفاده کرد.

 در ادامه، مجید روستا، عضو هیئت مدیره شرکت عمران و بهسازی شهری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه رفع مشکلات حوزه اجتماعی نیازمند ایجاد زیرساخت‌های مناسب در محله‌هاست عنوان کرد: برای بازآفرینی و بهسازی محله‌ها و بافت‌های فرسوده در کشور به مشارکت بیشتر تشکل ‌های مردم نهاد نیاز است.

روستا چگونگی اجرای طرح ساماندهی تپه مرادآب کرج را تجربه شکست خورده‌ای دانست و افزود: در این زمینه باید توسعه محله با هدف توانمندسازی آن در ابعاد فرهنگی و آموزشی مورد توجه قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: اکنون در سطح ملی چهار کارگروه مصوب شده که شامل کارگروه‌های پیشگیری از گسترش سکونتگاه‌های غیررسمی، اقتصادی، اجتماعی و مدیریت روستاهای واقع در حریم شهرها است.

دراین جلسه با توجه به موارد مطرح شده در جلسه مقرر شد سند برنامه مدیریتی بازآفرینی استان با اولویت محله قره تپه‌ای محمدشهر و محلات اخترآباد، سهرابیه و حصار و کلاک در سال ۹۶ تهیه و پس از اخذ و درج اقدامات دستگاه‌های استانی به شرکت اعلام شود.