شناسهٔ خبر: 34826 - سرویس هوایی

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس:

ورود هواپیماهای جدید دستاورد برجام است/ برخی سعی دارند موفقیت نوسازی صنعت هوایی را زیر سوال ببرند/ رسیدگی به ناوگان هوایی در توان دولت‌های قبل نبود

ابراهیم میرزایی نیکو عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی، گفت: نوسازی ناوگان هوایی یکی از موفقیت‌هایی است‌که برخی سعی دارند با شبهه‌های مختلف که مثلا اولویت با روستا و ساخت جاده یا رسیدگی به وضعیت مستضعفین است آن را زیر سوال ببرند.

قاسم‌میرزایی نکو در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، ورود دومین هواپیمای نو به کشور را دستاورد برجام دانست و گفت: نهایی شدن قرارداد خرید هواپیما به سال‌ها عقب‌ماندگی صنعت هوایی ایران پایان داد و می‌تواند نویدبخش بازگشت رونق به این صنعت ورشکسته و در آستانه تعطیلی باشد.

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از اقدامات مثمرثمر که برای کشور به عنوان پایه اصلی محسوب می‌شود رسیدگی به ناوگان پوسیده و کهنه هوایی است که اتفاقا اولویت نخست همه‌ دولت‌ها بوده است که به دلیل عدم دسترسی و یا توان مذاکره هیچ‌گاه در دولت‌های قبلی انجام نشد و انجام آن در این دوره یکی از اثرات برجام است که توقع داریم به عنوان یک نتیجه برجامی مورد توجه قرار بگیرد.

وی گفت: ایرباس و بوئینگ شرکت‌هایی هستند که همیشه اختیار آن در دست آمریکا بود و هرگاه اقدام به مذاکره و یا خرید شد، آمریکا خریدهای ایران را وتو کرد و ما حتی نمی‌توانستیم هواپیمای با  عمر ۱۰ ساله بخریم و باید ۱۰ سال از زمان تولید هواپیما می‌گذشت و بعد از آن وارد مذاکره برای اجاره یا خرید هواپیما می‌شدیم.

این عضو فراکسیون امید توضیح داد: نوسازی ناوگان هوایی یکی ازموفقیت‌هایی است که برخی سعی دارند با شبهه‌های مختلف که مثلا اولویت با روستا و ساخت جاده یا رسیدگی به وضعیت مستضعفین است آن را زیر سوال ببرند. درحالی که تمام عقلای اقتصادی کشور می‌دانند ناوگان هوایی به روز و داشتن و پرچم در ناوگان هوایی به عنوان نشنال کریر اثر مثبتی را در بخش اقتصادی، فرهنگی و بین‌الملل خواهد داشت.