شناسهٔ خبر: 34877 - سرویس جاده‌ای

مهم‌ترين خبرهای استان‌ها در هفته اخیر:

بازدید آخوندی از پروژه‌های عمرانی استان کرمانشاه/ سفر معاونان وزیر و راه و شهرسازی به هرمزگان و آذربایجان غربی/ افتتاح پروژه‌های مسکن مهر در ۶ استان

گزارش آخر هفته  بازدید آخوندی از پروژه‌های عمرانی استان کرمانشاه، سفر معاونان وزیر و راه و شهرسازی به هرمزگان و آذربایجان غربی و بررسی پروژه های مربوطه در استان‌ها و همچنین افتتاح پروژه‌های مسکن مهر در ۶ استان مهمترین اخبار هفته گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین خیرهای هر استان در هفته گذشته را می‌توان در زیر مشاهده کرد:

آذربایجان غربی

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل از رفع مشکل معارضان کنارگذر بوکان با تزریق منابع اعتباری جدید خبر داد و ضمن بازدید از آزادراه تبریز- مرند- بازرگان گفت: با توجه به اهمیت این طرح، شرکت ساخت به‌طورجدی، مراحل ساخت این آزادراه را در دستور کار قرار داده است.

دو هزار و ۵۰۰ واحد مسکن مهر در آذربایجان‌غربی به صورت نمادین در پروژه تعاونی مسکن مهر مهاباد با حضور قائم‌مقام وزیر و مجری طرح مسکن مهر به بهره‌برداری رسید، این در حالیست که از ابتدای آغاز طرح مسکن مهر تا به امروز یک میلیون و ۸۸۵ هزار واحد به بهره‌برداری رسیده که ۸۵۰ هزار واحد در دولت تدبیر و امید به متقاضیان تحویل داده شده است.

مازندران

مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران از افتتاح ۹ پروژه راهسازی با اعتبار هزینه شده ۴۶۳ میلیارد ریال طی دهه فجر خبر داد.

آذربایجان شرقی

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی از افتتاح ۲۷۴۴ واحد مسکن مهر در شهرهای مختلف این استان طی دهه فجر خبر داد.

هرمزگان

معاون وزیر راه و شهرسازی از تشکیل صندوق بازآفرینی استان هرمزگان خبر داد و گفت: بازآفرینی محلات ناکارآمد بندر عباس به عنوان یكی از اولویت‌های اصلی ستاد ملی بازآفرینی شهری به شمار می‌رود.

کرمانشاه

وزیر راه و شهرسازی طی سفر یک‌روزه خود به استان کرمانشاه ضمن بازدید از ایستگاه راه‌آهن کرمانشاه از نزدیک در جریان روند اجرای پروژه قرار گرفت.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر در حاشیه افتتاح نمادین ۱۸۶۷ واحد مسکن مهر کرمانشاه از اتمام ساخت یک میلیون و ۹۳۰ هزار واحد مسکن مهر کشور تاکنون خبر داد و گفت: در دولت تدبیر و امید ۵۵ درصد کل واحدهای مسکن مهر افتتاح و ۵۲ درصد کل اسناد اعیانی نیز در این دولت صادر شده است.

یزد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای یزد از افتتاح ۲۰ پروژه راهداری استان با صرف ۴۴۴ میلیارد تومان اعتبار در دهه فجر خبر داد.

مدیركل راه آهن یزد با اشاره به رشد ۲۷ درصدی بارگیری و ۹۴ درصدی تخلیه بار طی ۱۰ ماهه سال جاری، گفت: طرح مطالعه احداث خطوط حومه‌ای عقدا- مهریز در دستور كار مسئولان راه‌آهن استان و وزارت راه و شهرسازی قرار گرفت تا عملیات احداث آن اوایل سال ۹۷ آغاز شود.

قزوین

۲ هزار و ۱۰۰ واحد مسکن مهر در مراسمی با حضور رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور، روز پنجشنبه ۲۱ بهمن به مناسبت دهه مبارک فجر در استان قزوین افتتاح شد.

کرمان

مدیرکل راه آهن کرمان گفت: سه پروژه ریلی در استان کرمان افتتاح شد که مجموع اعتبار این سه پروژه بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان است.

همدان

همزمان با ایام‌الله دهه فجر پروژه پیاده‌راه‌سازی خیابان بوعلی شهر همدان با حضور مسئولان استان با اعتباری حدود ۷۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

گیلان

مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان اعلام کرد حدود۸۰۰۰ واحد مسکن مهر در گیلان باقی‌مانده که از پیشرفت فیزیکی بالایی برخوردار است و تا پایان دولت یازدهم آماده می‌شود.

بوشهر

به مناسبت دهه مبارک فجر  پروژه راه روستایی طلحه- شاه‌پسر مرد در شهرستان دشتستان در آئینی با حضور استاندار بوشهر، مشاور وزیر راه و شهرسازی و نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی افتتاح شد، این در حالیست که در آیینی با حضور مدیر نظارت بر طرح‌های عمرانی وزارت نفت، عملیات اجرایی پروژه جاده ساحلی کنگان به دیر با اعتبار ۵۰۰ میلیارد رالد در استان بوشهر آغاز شد.

طی مراسمی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مرکز کنترل ترافیک دریایی، ساختمان عملیاتی و شناور بارج مقابله با آلودگی بندر نوشهر در روز شنبه ۲۳ بهمن ماه مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

ایلام

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام از شناسایی ۷۲۴هکتار بافت فرسوده و۲۴۰ هکتار سکونتگاه غیررسمی مصوب در استان ایلام خبر داد و گفت: عمده مهاجرت از خارج استان به حاشیه شهرهای ایلام از روستاها توسط شاغلان بخش کشاورزی رخ داده که برای اشتغال، دسترسی به خدمات و تحصیل مهاجرت کرده‌اند و درون استان نیز جنگ و عدم توجه به زیرساخت‌های روستاها عوامل اصلی مهاجرت بوده است.

لرستان

مدیرکل راه و شهرسازی استان لرستان از اجرای ۷۶۹ کیلومتر پروژه باند دوم بزرگراهی و بهسازی و آسفالت راه روستایی تا پایان سال آتی با اعتبار طرح‌های اقتصاد مقاومتی خبر داد.

کردستان

مدیرکل راه وشهرسازی کردستان گفت: با برنامه ریزی انجام شده امسال ۴۶۰۰ واحد مسکن مهردراستان مورد بهره برداری قرار خواهدگرفت.