شناسهٔ خبر: 34882 - سرویس وزارتی

سبحانی فر؛

استیضاح وزیر راه و شهرسازی، مطالبه مردمی نیست/ تاکید بر فنی نبودن محور موضوع‌های استیضاح

رمضانعلی سبحانی فر عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به کارنامه قابل قبول وزیر راه و شهرسازی در طول چهار سال گذشته گفت: استیضاح آقای آخوندی مطالبه مردم نیست و رای نمی‌آورد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سبحانی‌فر عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید جنبه‌های مختلف استیضاح وزیر راه و شهرسازی را باید بررسی کرد گفت: عده‌ای از نمایندگان مجلس پس از حادثه قطار مشهد موضوع استیضاح آقای آخوندی را مطرح کردند و عده‌ای هم امروز به دنبال مطالبات منطقه‌ای خود هستند.

وی با تاکید بر اینکه استیضاح وزیر راه و شهرسازی با نگاه سیاسی دنبال می‌شود گفت: جنبه‌های فنی استیضاح وزیر راه و شهرسازی بسیار کمرنگ است و محور اصلی موضوعات فنی نیست.

عضو کمیسیون صنایع و معادن با تاکید بر اینکه در شرایطی که یک ماه مانده به پایان سال و شروع سفرهای نوروزی استیضاح وزیر راه و شهرسازی به صلاح نیست، گفت: وزارت راه و شهرسازی وزارتخانه مستقیم در برگزاری و نظارت بر سفرهای نوروزی است و هرگونه خلل در این برنامه‌ریزی‌های انجام شده می‌تواند پیامدهای منفی و غیرقابل جبرانی داشته باشد.

سبحانی‌فر با بیان اینکه وزیرراه و شهرسازی عملکرد و کارنامه قابل قبولی در انواع شقوق حمل و نقل و حوزه مسکن به ویژه مسکن مهر دارد به ایلنا، گفت: نمی‌توان خدمات وزارت راه و شهرسازی را در ساخت واحدهای نیمه‌تمام مسکن مهر و دستاوردهای این نهاد عمرانی در بخش حمل و نقل را نادیده گرفت.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن ادامه داد: مخالف استیضاح وزیر راه و شهرسازی هستم چرا که کسی توانمندتر از عباس آخوندی نمی‌تواند وزارتخانه عریض و طویل و عمرانی‌ترین نهاد اجرایی کشور را مدیریت کند.

وی تاکید کرد: عده‌ای با این تفکر که استیضاح وزیر راه و شهرسازی مطالبه مردم است موضوع استیضاح را مطرح می‌کند اما امروز می‌توانند قاطعانه بگویند استیضاح آقای آخوندی مطالبه مردم نیست.

سبحانی‌فر گفت: معتقدم استیضاح وزیر راه و شهرسازی روز یکشنبه رای نمی‌آورد و آقای آخوندی همچنان به کار خود ادامه می دهند./