به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور، معاون وزیر راه و شهرسازی به همراهی اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با سفر به استان گیلان از پروژه های زیرساختی این استان بازدید کرد.
خیر اله خادمی در حاشیه از آزادراه منجیل-رودبار گفت: آزادراه قزوین- رشت به غیر از حدفاصل منجیل تا رودبار در سال های قبل به صورت رسمی افتتاح و زیر عبور قرار گرفته بود اما همین بخش باقیمانده به گره کور ترافیکی این مسیر آزادراهی مبدل شد که در دولت یازدهم برنامه ویژهای برای اتمام آن در نظر گرفته شد و در دوسال اخیر پیشرفت قابل توجهی داشته است.
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: طول این گلوگاه در آزادراه منجیل-رودبار ۳ کیلومتر است که با احتساب بعضی مسیرهای اضافی و دوربرگردانها به حدود ۴ کیلومتر میرسد که در مجموع رفت و برگشت حدود ۷ کیلومتر خواهد بود.
خادمی با اشاره به دشواریهای ساخت این قطعه باقیمانده از آزادراه قزوین – رشت اظهار داشت: مشکلات ما برای پیگیری ساخت این پروژه در دو حوزه مختلف به وجود میآمد. از یک سو بخش قابل توجهی از محور باقیمانده یا نیاز به ساخت تونل یا پلهای بزرگ و غولپیکر داشت که از این رو سرعت پیشروی را دشوار میکرد. از سوی دیگر سرمای قابل توجه هوا در طول دو ماه گذشته باعث شد مشکلاتی در رسیدن برنامههای از پیش تعیین شده به وجود بیاید.
وی افزود: با وجود تمام این مشکلات ما در تلاشیم باند باقی مانده نیز ظرف هفتههای آینده آماده بهرهبرداری شود تا مسافران نوروزی بتوانند از آن استفاده کنند.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه در پاسخ به این سوال که تکلیف هشت کیلومتر باقی مانده از آزادراه قزوین- رشت چه خواهد شد، نیز توضیح داد: اصلیترین گلوگاه ترافیکی ما در این منطقه مربوط به همان سه کیلومتر بود که گرههای ترافیکی شدیدی ایجاد میشود و با گشایش آن ترددها شکل عادی میگیرد. هشت کیلومتر باقیمانده مربوط به مناطق مسکونی نزدیک به آزادراه در حوالی شهرستان منجیل است که انشاالله با برنامهریزیهای صورت گرفته تکمیل آن نیز در دستور کار قرار میگیرد.
وی ابراز امیدواری کرد با تکمیل سه کیلومتر اصلی از گلوگاه این آزادراه که تاکنون برای آن حدود ۲۰۰ میلیارد تومان تخصیص اعتبار صورت گرفته، مشکلات ترافیکی این آزادراه برطرف شود و قطعه باقیمانده که البته به دلیل چهار خطه بودن مشکل ترافیکی خاصی ایجاد نمیکند نیز در آینده نه چندان دور به بهرهبرداری برسد.
در ادامه این سفر معاون وزیر راه و شهرسازی از کنارگذر انزلی و تقاطع غیرهم سطح فومن بازدید کرد و از نزدیک در رواند اجرای این پروژه قرار گرفت.