شناسهٔ خبر: 35002 - سرویس استان‌ها

معاون سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در بوشهر:

۱۷۰۰ اکیپ راهداری در جاده‌های کشور استقرار دارند/ رصد اکیپ‌های راهداری در جاده‌ها حوادث غیرمترقبه

عبدالهاشم حسن نیا معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: برای یاری‌رسانی به آسیب دیدگان در جاده‌های مختلف کشور ۱۲ هزار نیروی راهداری در قالب یک‌هزار و ۷۰۰ اکیپ راهداری فعالیت دارند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر، عبدالهاشم حسن‌نیا در بوشهر با بیان اینکه راهداران در محورهای مختلف مواصلاتی مستقر هستند، گفت: با اجرای طرح راهداری زمستانی بیش از ۹ هزار ماشین‌آلات و تجهیزات راهداری در جاده‌های مواصلاتی کشور مستقر شده است.

وی با بیان اینکه استقرار تجهیزات راهداری در محورهای مواصلاتی و گردنه‌های کوهستانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، گفت: تجهیز راهدارخانه‌ها به تجهیزات سبب ارتقای ایمنی در جاده‌ها می‌شود.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور با بیان اینکه یک‌هزار و ۷۰۰ اکیپ راهداری در جاده‌های کشور استقرار دارند، افزود: برای یاری‌رسانی به آسیب دیدگان در جاده‌های مختلف کشور ۱۲ هزار نیروی راهداری در قالب یک‌هزار و ۷۰۰ اکیپ راهداری فعالیت دارند.

حسن‌نیا با بیان اینکه اکیپ‌های راهداری در جاده‌ها حوادث غیرمترقبه را رصد می‌کنند، تصریح کرد: ۲۶ استان کشور برف، باران و کولاک فرا گرفته و در استان‌های جنوبی بارندگی شدید به وقوع پیوسته است.

وی با بیان اینکه در بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان کرمان و فارس بیشترین بارندگی ثبت شده است، افزود: در آذربایجان‌شرقی و غربی، زنجان و اردبیل بیشترین برف باریده است.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان اینکه هدف راهداران در جاده‌ها، بازگشایی راه‌های مسدود و حفظ ایمنی افراد در محورهای پرمخاطره است، گفت: سالانه ۸ میلیون وسیله نقلیه در جاده‌ها تردد می‌کنند و آرزوی راهداران این است که رانندگان سفر خوبی با رعایت اصول و مقررات ایمنی داشته باشند.