شناسهٔ خبر: 35010 - سرویس استان‌ها

ریزگردها پروازهای فرودگاه بوشهر را مختل کرد

هواپیما هما مسئول روابط عمومی فرودگاههای استان بوشهر گفت: ریزگردها در فضای استان بوشهر باعث شد تا برنامه های پروازی و فرود هواپیماها در فرودگاه بین المللی بوشهر در روز یکشنبه با مشکلاتی روبرو شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سمیرا میرزایی گفت: پرواز ۴۰۷ شرکت ایران ایر تهران - بوشهر که قرار بود ساعت ۷:۵۰ در بوشهر فرود آید به علت گرد و غبار و کاهش دید افقی به یکهزار و ۲۰۰ متر در فرودگاه بوشهر بناچار، مسیر خود را به سمت شیراز تغییر داد و در فرودگاه آن شهر بر زمین نشست.

وی اضافه کرد: به همین دلیل سرانجام پرواز ۴۰۶ این شرکت به مقصد تهران که قرار بود ساعت ۸:۳۵ از فرودگاه بوشهر انجام شود، هنوز مشخص نیست.

میرزایی اظهار کرد: همچنین پروازهای روز گذشته شرکت هواپیمایی کاسپین با شماره های ۶۹۶۴ و ۶۹۶۵ از مشهد به بوشهر و بالعکس که باید ساعت ۱۰:۴۰ صبح وارد فرودگاه بوشهر می شد و ساعت ۱۱:۴۰

به مقصد مشهد پرواز می کرد با ۱۷ ساعت تاخیر در امروز انجام شد.

وی بیان کرد: پرواز ۶۹۶۴ و ۶۹۶۵ مشهد - بوشهر ساعت ۳:۱۰ بامداد روز یکشنبه وارد فرودگاه بوشهر و ساعت ۴:۰۰ صبح به مقصد مشهد پرواز کرد.

میرزایی با اشاره به اینکه ۷۰ پرواز فرودگاه مشهد دیروز با تاخیر انجام شد در باره علت تاخیر این پروازها اظهار کرد: فرودگاه شهید هاشمی نژاد و برخی دیگر از فرودگاههای کشور در چند روز گذشته به دلیل شرایط نامساعد جوی با مشکل کاهش دید کافی روبه رو بودند و سرمای زیاد سبب شد تا باند فرودگاه یخ بزند.

مسئول روابط عمومی فرودگاههای استان بوشهر بیان کرد: از طرف دیگر بارش برف حرکت هواپیماها را هم مشکل کرده است به همین دلیل عملیات یخ زدایی باید بعد از مسافرگیری انجام شود.

میرزایی بیان کرد: به دلیل شرایط آب و هوایی انجام عملیات یخ زدایی قبل از شروع پرواز ممکن است زمان بر باشد که این شرایط برای پروازهای عصر دیروز فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد رخ داد و مشکل برطرف شد.

وی گفت: همچنین پرواز ۴۱۲۴و ۴۱۲۵ شرکت هواپیمایی زاگرس در مسیر مشهد - بوشهر و بالعکس نیز به دلیل نقص فنی و بدی آب و هوا لغو و قرار شد این پرواز امروز ساعت ۱۷ انجام شود.

منبع: ایرنا