شناسهٔ خبر: 35173 - سرویس مسکن و شهرسازی

پیام تبریک رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران به مناسبت روز مهندس/ تاکید بر وظیفه خطیر مهندسان در سازندگی، عمران و آبادانی کشور

نظام‌مهندسی تهران رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در پیامی فرارسیدن روز مهندس را تبریک گفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حسن قربانخانی رئیس سازمان نظام مهندسی استان تهران در پیامی فرارسیدن روز مهندس را تبریک گفت.

در پیام رئیس سازمان نظام مهندسی استان تهران آمده است: نگاه علمی و تخصصی به موضوعات و مسائل روزمره زندگی بشر همواره و در تمام اعصار و زمان اهمیت ویژه‌ای داشته است و در این زمینه ایرانیان در زمره پیشگامان محسوب شده و اندیشه های ناب و نگاه تیزبینانه دانشمندان تاریخ پرافتخار ایران اسلامی، نظیر خواجه نصیرالدین طوسی، موید این ادعا و در عصر حاضر نیز الهام بخش طرح‌های نو در جهان به شمار می‌رود.

مهندسان به عنوان سرمایه تخصصی کشور، قادرند با بهره‌مندی از قدرت تحلیل و تضارب آرا مطروحه در عرصه‌ های علمی، جامعه را در رسیدن به توسعه همه جانبه و پایدار یاری کنند.

شایستگی و توانمندی مهندسان ایرانی، امروز در جهان بر کسی پوشیده نیست و امیدواریم در این زمان که در گذر از یک پیچ سرنوشت ساز تاریخی قرار داریم، مهندسان توانمند ایرانی بتوانند رسالت خود را در سازندگی، عمران و آبادانی ایران اسلامی به نحو احسن به مرحله اجرا در آوردند.

روز مهندس روز تجليل از استعداد، خرد، توان و اراده منحصر بفرد ایران و ایرانی، روز پاسداشت خلاقیت، ابتکار، نوآوری و ابداع در عرصه اندیشه و عمل و روز گراميداشت پيشگامان پيشرفت و سازندگي در كشور است.

فرصت را مغتنم شمرده، ضمن تقدیر و تشکر از زحمات تلاش گران عرصه مهندسی کشور، این روز پرافتخار را به همه مهندسان متعهد ایران اسلامی علی‌الخصوص مهندسان گرانقدر عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران تبریک گفته، توفیقات روزافزون این قشر پرتوان را در کمک به توسعه و پیشرفت کشور از درگاه خداوند متعال خواستارم. /