شناسهٔ خبر: 35229 - سرویس استان‌ها

استاندار قزوین:

احداث موزه تاریخ تمدن جهان اسلام،گامی بلند برای بازنمایی هویت دیرین شهر قزوین/ قدردانی استاندار از وزارت راه و شهرسازی برای اجرای طرح‌های بازآفرینی

فریدون همتی همتی استاندار قزوین در مراسم رونمایی از سنگ بنای موزه تاریخ تمدن جهان اسلام در قزوین ضمن قدردانی ویژه از پیگیری و حمایت دکتر ایزدی معاون وزیر راه و شهرسازی برای اجرای این طرح در شهر قزوین با توجه به درخواست سایر شهرها، گفت: این موزه به‌حق در قزوین جای گرفته و امیدواریم به بهره‌گیری از این فرصت پیش‌آمده بتوانیم گام‌های بلندی در بازآفرینی شهر کهن قزوین برداریم.

به گزارش پايگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، همتی استاندار قزوین که پیش‌ازاین مراسم در سیزدهمین همایش شهر و سیمای شهری و هشتمین همایش ملی توسعه شهری قزوین به ایراد سخنرانی پرداخت گفت: در اجرای طرح‌های بازآفرینی و احیای محلات و توسعه پایدار شهری باید مشارکت فکری و همراهی مردم و شهروندان و حفظ هویت تاریخی مناطق جدی گرفته شود.

دکتر همتی بیان کرد: تعیین شهر قزوین به‌عنوان پایلوت توسعه شهری افتخار بزرگی است که می‌تواند چشم‌انداز روشنی را برای این شهر تاریخی ترسیم کند.

همتی بیان کرد: باید در همه امور مردم را جدی بگیریم تا کارها به سامان برسد و فعالیت‌ها سرعت یابد و در توسعه پایدار شهری هم لازم است از ایده و اندیشه‌های مردم و ساکنان محلات به‌خوبی استفاده کنیم.

وی تصریح کرد:با همکاری راه و شهرسازی و شهرداری قزوین مطالعه احیای دو محله تاریخی قزوین آغازشده که امیدواریم به نتایج خوبی در این زمینه دست‌یابیم.

همتی بیان داشت:در کهن شهر قزوین میان محلات و چیدمان خانه‌ها و مسیرهای تردد مانند یک موجود زنده ارتباط برقرار است که این موضوع هویت تاریخی، مذهبی و اجتماعی این دیار را می‌رساند.

استاندار قزوین عنوان کرد:شاخص‌های تعریف‌شده در توسعه پایدار شهری باید بومی‌سازی شود و با بهره‌گیری از مشارکت مردم سرعت عملیاتی شدن طرح‌ها و نتیجه‌بخش بودن آن‌ها تضمین می‌شود.

وی اظهار داشت: در روند توسعه شهرها نباید هویت تاریخی، فرهنگی و اجتماعی محلات و شهر دچار آسیب شده و از بین برود.

همتی بیان کرد: در محله‌های سردار و دیمج باوجود بیش از ۱۱ اثر تاریخی کار ارزشمندی کلید خورده است که امیدواریم الگوی خوبی در توسعه پایدار شهری و حفظ هویت‌های تاریخی و ملی باشد.

همتی همچنین در مراسم رونمایی از سنگ بنای موزه تاریخ تمدن جهان اسلام در قزوین ضمن قدردانی ویژه از پیگیری و حمایت دکتر ایزدی معاون وزیر راه و شهرسازی برای اجرای این طرح در شهر قزوین با توجه به درخواست سایر شهرها، گفت: این موزه به‌حق در قزوین جای گرفته و امیدواریم به بهره‌گیری از این فرصت پیش‌آمده بتوانیم گام‌های بلندی در بازآفرینی شهر کهن قزوین برداریم.