به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، احمد خدایی با بیان اینکه برای کاهش فاصله درآمد و هزینه در راه آهن باید فعالیت های خود را اقتصادی تر کنیم، اظهار داشت : برای دستیابی به توسعه پایدار در راه آهن، نیازمند رشد و گسترش فعالیت های اقتصادی هستیم که به کسب درآمد بیشتر منجر می شود.
وی افزود: در حال حاضر بخش های مهمی چون بازرگانی و سیر و حرکت نیازمند کسب درآمد بیشتر هستند؛ بنابراین ضمن کاهش هزینه ها باید برای اقتصادی کردن پروژه ها و اقدامات ریلی در بخش خدمات ایستگاهی گام های اساسی برداریم.
قائم مقام راه آهن در ادامه تصریح کرد: به منظور استفاده از ظرفیت های موجود راه آهن، طرح هایی چون توسعه خدمات در ایستگاه ها و اتصال راه آن به حمل و نقل درون شهری و مراکز مهم کلان شهری در راس برنامه های مدیران باشد.
خدایی خاطر نشان کرد: در حال تهیه نقشه راه توسعه مبتنی بر حمل و نقل همگانی TOD برای کل کشور هستیم و امیدواریم این نقشه راه، توسعه حمل و نقل ریلی در کشور را سبب شود.
وی با اشاره به موضوع جذب سرمایه گذاری در راه آهن، گفت: ما باید در میان مدت و بلند مدت به دنبال جذب سرمایه گذاری های بیشتر در راه آهن باشیم تا به اهداف کمی و کیفی مورد نظر در این بخش برسیم.
قائم مقام راه آهن با بیان اینکه امروز موضوع برقی کردن خطوط و افزایش ظرفیت در راس امور راه آهن قرار دارد، اظهار داشت: امروز با ۲ قرارداد بزرگ برقی کردن محور تهران – مشهد و همچنین محور شمال مواجه هستیم که مسئولیت سنگینی را بر دوش ما گذاشته است.
وی خاطرنشان کرد: مدیران برای افزایش ظرفیت ریلی و کسب درآمدهای بیشتر، بیش از گذشته گام های قوی تری بردارند.