شناسهٔ خبر: 35266 - سرویس استان‌ها

گرامیداشت روز مهندس در سازمان نظام‌مهندسی ساختمان آذربایجان‌غربی

مراسم به مناسبت روز بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی دانشمند ایرانی و روز مهندس، مراسمی با حضور دو تن از نمایندگان مردم شهر ارومیه در مجلس شورای اسلامی، معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی، مدیرکل راه و شهرسازی استان، شهردار ارومیه و جمعی از مدیران در سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان‌غربی، معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی ضمن بزرگداشت روز مهندس گفت: جامعه بزرگ مهندسی آذربایجان‌غربی باید در راستای ارزش‌آفرینی و تولید ثروت بیش از پیش تلاش و همت کند.

تقی کهوریان بر لزوم خلاقیت، ایده پردازی و کارآفرینی در عرصه صنعت ساختمان تأکید کرد و گفت: امروزه برای حضور مؤثر در عرصه‌های رقابتی باید از محدودیت خدمات مهندسی و روزمرگی خارج شد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی نیز در این مراسم اظهار کرد: سازندگی ایران اسلامی و ساختن شهرهای زنده و پویا به دست مهندسان توانمند ایرانی امکان‌پذیر است.

داریوش نصر روز مهندس را به جامعه مهندسان و پیشکسوتان این عرصه تبریک گفت و ساخت و سازهای شهری با اولویت صرفه اقتصادی، حرکت در چارچوب قوانین و مقررات، نگاه ویژه به استحکام بناهای شهری و خلق ارزش را از نیازهای مهم جامعه مهندسان استان عنوان کرد.

وی، علم مهندسی را تلفیقی از هنر و فن دانست و تصریح کرد: پاسداشت اخلاق مهندسی یکی از مسئولیت‌های جامعه مهندسی است و باید از ظرفیت بالقوه نظام‌مهندسی ساختمان استان با ۱۶ هزار عضو استفاده بهینه کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بر تأکید بر اینکه اخلاق حرفه‌ای در میان فعالان صنعت ساختمان باید نهادینه شود، گفت: لازم است آشنایی بیشتر مهندسان با قوانین و مقررات، توزیع کار و جلوگیری از ورود افراد غیرمتخصص به عرصه‌های ساخت و ساز شهری جزء برنامه‌های کاری سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان قرار گیرد.

رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان آذربایجان‌غربی نیز در این مراسم گفت: تغییر و تحول در آیین‌نامه‌های نظام‌مهندسی ساختمان برای رشد و پیشرفت صنعت ساختمان و ارتقای جایگاه مهندسان یک نیاز اساسی است.

جعفر هاشم زاده با تأکید بر اینکه مهندسان باید مشتری مداری را سرلوحه کار خود قرار دهند، گفت: انضباط تشکیلات، شفاف‌سازی و توسعه تعامل و همگرایی را در جامعه مهندسان باید عملی کنیم.

تجلیل از تعدادی از مهندسان استان از دیگر برنامه‌های مراسم گرامیداشت روز مهندس بود.