شناسهٔ خبر: 35332 - سرویس ریلی

در دیدار با معاون وزیر راه و شهرسازی صورت گرفت:

اعلام آمادگی هیئت ایتالیایی برای سرمایه‌گذاری در توسعه خطوط ریلی ایران

جلسه یک هیئت ایتالیایی در دیدار با مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل، آمادگی و تمایل خود برای همکاری با ایران در حوزه احداث خطوط ریلی را اعلام کرد و مقرر شد پس از بررسی پروژه‌های آماده سرمایه‌گذاری نظر نهایی خود را مطرح کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور در راستای افزایش تمایل کشورهای خارجی به همکاری در پروژه‌های راهسازی کشور هیاتی از کشور ایتالیا به منظور سرمایه‌گذاری در پروژه‌های ریلی با معاون وزیر راه و شهرسازی دیدار کردند.

خیراله خادمی  در این جلسه ضمن معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه راه‌آهن و آزادراه گفت:‌ در حال حاضر ایران آماده همکاری با کشورهای خارجی به ویژه در حوزه فاینانس پروژه‌ها است.

معاون وزیر راه و شهرسازی  تاکید کرد: دولت ایران بسترهای لازم برای تامین منافع دو طرف را فراهم کرده است و امیدواریم شرکای تجاری ایران بتوانند از این فرصت ایجاد شده برای افزایش تعاملات و توسعه استفاده کنند.

وی با اشاره به امضای موافقتنامه احداث کریدور شماره ۱۰ با کشور ایتالیا افزود:‌ در حال حاضر ایتالیا یکی از کشورهایی است که خواستار همکاری در حوزه آزادراه و راه‌آهن با کشور ایران است و موافتنامه احداث ۱۲۰۰ کیلومتر آزادراه از شمال‌غرب کشور در مرز بازرگان تا بندر امام‌خمینی و همچنین همکاری در خصوص احداث قطار سریع‌السیر در حوزه راه‌آهن نمونه این همکاریها است.

در این جلسه طرف ایتالیایی ضمن معرفی توانمندی‌ها و دستاوردهای خود در دیگر کشورها از تمایل همکاری با ایران در حوزه احداث خطوط ریلی خبر داد و مقرر شد تا با بررسی پروژه‌های آماده سرمایه‌گذاری در دو حوزه آمادگی خود را به منظور این همکاری‌ها اعلام کند.