شناسهٔ خبر: 3540 - سرویس مسکن و شهرسازی

ایزدی در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی:

حاشیه نشینان مشهد با مصوبه شورای عالی شهرسازی از بلاتکلیفی رهایی یافتند/ بررسی نهایی برنامه رسیدگی به حاشیه مشهد در دولت

محمدسعید ایزدی معاون وزیر راه و شهرسازی آخرین وضعیت بهسازی و رسیدگی به سکونتگاه‌های غیر رسمی مشهد را تشریح کرد.

محمد سعید ایزدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، درباره آخرین وضعیت برنامه‌های بهسازی و رفع مشکلات سکونتگاه‌های غیر رسمی شهر مشهد گفت: شورای عالی امنیت ملی درباره وضعیت خاص امنیتی مناطق حاشیه‌ای مشهد قبل از سفر شهریورماه هیئت دولت به خراسان رضوی جلسه‌ای برگزار کرد، هیئت دولت نیز در سفر به مشهد مقرر کرد توجه ویژه‌ای به سکونتگاه‌های غیر رسمی مشهد شود. نهایتا قرار شد برای اجرای این مصوبه همه دستگاه‌های متولی با یکدیگر هم‌فکری کنند.

مدیرعامل شرکت عمران و بسازی شهری ایران افزود:‌ کاری که شرکت عمران و بهسازی شهری ایران مشترکا با وزارت کشور انجام داد، تهیه و تنظیم برنامه اولیه نحوه رسیدگی به مناطق پیرامونی مشهد بود؛ این برنامه، تنظیم و در قالب صورتجلسه‌ای به دولت ارائه شد. هم اکنون این صورتجلسه در مرحله بررسی نهایی قرار دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در تفاهم مشترک دستگاه‌های متولی رسیدگی به سکونتگاه‌های غیر رسمی مشهد، وظایفی نیز به عهده شهرداری مشهد قرار گرفت، اظهار کرد: شهرداری مشهد نیز قرار شد به ایجاد یک مدیریت مستقل درباره رسیدگی به سکونتگاه‌های غیر رسمی اقدام کند که این اتفاق رخ داد.

ایزدی به مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی اشاره کرد و گفت: در این مصوبه، حریم شهر توسعه یافته و ۸۰ روستای اطراف مشهد که به سکونتگاه‌های غیر رسمی تبدیل شده بودند، جزء شهر محسوب شدند این مسئله می‌تواند بسیاری از مشکلات موجود را مرتفع کند./