شناسهٔ خبر: 35402 - سرویس استان‌ها

امروز انجام می‌شود؛

افتتاح باند دوم فرودگاه و ۸۱ کیلومتر بزرگراه در سیستان و بلوچستان توسط رئیس جمهور

حسن روحانی امروز و همزمان با سفر رئیس جمهور به استان سیستان و بلوچستان باند دوم فرودگاه زاهدان و نیز ۸۱ کیلومتر از بزرگراه‌های زاهدان- زابل و زاهدان- بم به بهره‌برداری می‌رسد.

مسعود مالکی، مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد: امروز در سفر رئیس جمهور به استان سیستان و بلوچستان ۸۱ کیلومتر باند دوم بزرگراه‌های زاهدان- زابل و زاهدان- بم در سه قطعه به بهره‌برداری می‌رسد.

مالکی اعتبار ساخت این سه قطعه را ۱۲۵۵ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: همچنين قرار است ۲۸ کیلومتر از قطعه یک بزرگراه ۳۲ کیلومتری زاهدان- زابل با اعتبار ۶۹۰ میلیارد ریال و قطعه هفت همین بزرگراه به طول ۲۱ کیلومتر با اعتبار ۳۱۵ میلیارد ریال به بهره‌برداری برسد.

بزرگراه زاهدان- زابل بخشی از محور چابهار- میلک است که افتتاح آن نقش بسزایی در توسعه استان و کاهش تصادفات ایفا می‌کند.

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان همچنین گفت: قطعه یک بزرگراه زاهدان- بم به طول ۳۲ کیلومتر با صرف اعتباری بالغ بر ۲۵۰ میلیارد ریال توسط رئیس جمهور افتتاح می‌شود.

وی همچنین با اشاره به افتتاح باند دوم فرودگاه زاهدان در سفر رئیس جمهور افزود: ساخت این باند سال ۹۲ با مشارکت استانداری و شرکت فرودگاه‌های کشور آغاز شده و اعتبار صرف شده برای آن ۶۰۰ میلیارد ریال بوده است. طول باند پروازی ۴۲۶۳ متر با عرض ۶۰ متر است و دارای روکش بتنی توقفگاه به مساحت ۱۵ هزار و ۸۰۰ متر مربع و شانه‌های آسفالتی به طول ۴۵۰۰ متر است. همچنین پارکینگ این باند ظرفیت ۱۷ هواپیما را دارد.

مالکی مزایای افتتاح این باند را افزایش ایمنی، کاهش تاخیرهای پروازی و افزایش ظرفیت استقرار هواپیماهای غول‌پیکر عنوان کرد.