شناسهٔ خبر: 35424 - سرویس جاده‌ای

محمدزاده در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه شهرسازی مطرح کرد؛

جزئیات اقدامات انجام شده برای ایمن‌سازی سفرهای نوروزی استان مازندران/ استفاده از تمام توان راهداران برای برقراری سفری ایمن

احمدآفرین محمدزاده مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مازندران گفت: سعی شده تا با استفاده از تمام توان راهداری استان سفر نوروزی ایمنی برای مردم و گردشگران کشورمان فراهم کنیم.

احمد آفرین محمدزاده در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، درباره اقدامات انجام شده برای سفرهای نوروزی استان مازندران گفت: یکی از اقداماتی که انجام دادیم پیش‌فروش بلیت‌های اینترنتی نوروز از یکم اسفندماه تا چهاردهم اسفند بود.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای ایمن‌سازی سفرهای نوروزی افزود: استقرار یگان ویژه امدادی در تمام جاده‌های استان همین‌طور ایجاد هماهنگی با شرکت‌های امداد خودرو برای امدادرسانی به مسافران در کوتاه‌ترین زمان ممکن، استقرار جرثقیل‌ها در جاده برای مقابله با وضعیت بحرانی از جمله اقدامات مهم سازمان راهداری استان مازندران است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مازندران ادامه داد: یکی دیگر از اقداماتی که برای امنیت سفرهای نوروزی اتخاذ شده بازدید فنی از ناوگان حمل‌ونقل عمومی با هماهنگی پلیس‌راه است.

محمد زاده بیان کرد: با توجه به پیک سفرهای نوروزی طوری برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا ناوگان حمل‌ونقل عمومی استان پاسخگوی نیاز مسافرین در این ایام باشد همچنین در ایام پیک سفر از هرگونه سرویس‌های دربستی جلوگیری می‌شود.

وی ادامه داد: برای رفع مشکل سوخت در سفر با شرکت پالایش هماهنگی‌های لازم انجام داده شده تا سوخت لازم در اختیار مسافران قرار گیرد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مازندران تصریح کرد: از نظر فنی و ایمنی به طور کامل پاسخگوی مسافرانی که قصد سفر به استان ما دارند هستیم.

محمد زاده بیان با بیان اینکه سعی شده تا با توسعه سیستم ITS، دوربین‌های نظارت تصویری و دستگاه‌های تردد شمار ایمنی را در جاده‌ای استان بالا ببریم گفت: در حال حاضر ۴۵ دوربین نظارت تصویری در محورهای اصلی استان فعال هست و ۸ دوربین ثبت تخلف در محورهای اصلی استان وجود دارد تا ایمنی سفرهای نوروزی بهتر شود.

وی با تأکید بر اینکه یکی از اهداف ما برای بالا بردن امنیت در رفع نقاط حادثه‌خیز است ادامه داد: ۵۱ نقطه که دارای اولویت است را در محورهای پرتردد شناسایی کردیم و در تلاش برای رفع این موانع هستیم.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مازندران ادامه داد: در حالت کلی سعی شده تا با ایجاد همکاری‌ نزدیک با ارگان‌های مربوط سفرهای نوروزی را ایمن کنیم تا خیال مردم عزیز که قصد مسافرت دارند راحت باشد.