شناسهٔ خبر: 35438 - سرویس استان‌ها

جهت جلوگیری از تعرضات غیرقانونی و رفع تصرف اراضی ملی و دولتی صورت می‌گیرد:

عزم جدی یگان حفاظت از اراضی ملی و دولتی راه و شهرسازی استان ایلام

جلسه یگان حفاظت از اراضی ملی و دولتی اداره کل راه و شهرسازی استان ایلام جهت جلوگیری از تعرضات غیرقانونی و رفع تصرف اراضی ملی و دولتی عزم جدی دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان ایلام، در جلسه هم‌اندیشی مدیرکل راه و شهرسازی و مدیران حراست و املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان، معاون دادستان و اعضای یگان حفاظت از اراضی ملی و دولتی بر تلاش بیشتر برای جلوگیری از تصرف اراضی ملی تأکید شد.

سید کمال‌الدین میرجعفریان مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام در این جلسه با تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا (ع) و تقدیر از دستگاه قضا به خاطر همکاری و همراهی با یگان حفاظت از اراضی ملی و دولتی استان گفت: هدف این اداره کل جلوگیری از گسترش سکونتگاه‌های غیررسمی، رفع تصرف اراضی ملی و دولتی و ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی گذشته است و با جدیت تمام این امر ادامه خواهد داشت.

میر جعفریان با اعلام اینکه امسال یگان حفاظت از اراضی ملی این اداره کل موفق شد در سطح کشور به لحاظ عملکرد رتبه اول را کسب نماید، افزود: این موفقیت مرهون تلاش همکاران این یگان، پشتیبانی دستگاه محترم قضا و همراهی سایر دستگاه‌های مرتبط بوده و این همکاری و همراهی ادامه خواهد داشت.

وی افزایش حاشیه‌نشینی را دو عامل کمبود امکانات مبدأ (روستا) و وسوسه زندگی شهری دانست و بیان کرد: با افزایش امکانات روستا و ایجاد اشتغال در روستاها و آگاهی یافتن مردم از عواقب تصرف اراضی ملی می‌توان از تصرف این اراضی جلوگیری کرد.