شناسهٔ خبر: 35439 - سرویس استان‌ها

امروز انجام شد:

افتتاح ۸۱کیلومتر بزرگراه با حضور رئیس‌جمهوری در سیستان و بلوچستان

دیدار ۸۱ کیلومتر بزرگراه در سیستان و بلوچستان امروز سه شنبه با حضور رئیس‌جمهوری از طریق ویدئو کنفرانس در محل فرودگاه بین المللی زاهدان افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایرنا مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: این بزرگراه ها شامل قطعه یک بزرگراه زاهدان - زابل به طول ۲۸ کیلومتر از سمت شهر زاهدان تا کوله سنگی با اعتبار ۶۹۰ میلیارد ریال و قطعه هفت بزرگراه زابل - زاهدان به طول ۲۱ کیلومتر از سمت شهر زابل تا منطقه لوتک با اعتبار ۳۱۵ میلیارد ریال و قطعه یک بزرگراه زاهدان - بم به طول ۳۲ کیلومتر از سمت شهر زاهدان تا منطقه تله سیاه با اعتبار ۲۵۰ میلیارد ریال است.

مسعود مالکی بیان کرد: از سال ۹۲ تاکنون جمع اعتبارات ابلاغی ملی و استانی در بخش راه ۹ هزار و ۴۱۰ میلیارد ریال (۹۴۱ میلیارد تومان) بوده که سه هزار و ۲۶۰ میلیارد ریال آن تخصیص یافته در صورتی که اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان با انجام ۴۷۸ پروژه در حوزه راه با اعتبار چهار هزار و ۸۲۰ میلیارد ریال ( ۴۸۲ میلیارد تومان) حدود یک و نیم برابر مبلغ تخصیص یافته عملکرد داشته است.

وی افزود: درهفته دولت و دهه فجر امسال در حوزه راه ۲۶۷ کیلومتر راه روستایی، ۲۷۳ کیلومتر بهسازی و روکش آسفالت راه های اصلی - فرعی و روستایی در قالب ۱۰۵ پروژه و با اعتبار ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال ( ۲۳۰ میلیارد تومان) به بهره برداری رسیده است.

مالکی خاطر نشان کرد: در سال ۱۳۹۴ طرح مطالعات باند دوم بزرگراه چابهار - زاهدان به اتمام رسیده و مراحل فنی و تصویب طرح در وزارتخانه انجام شده و برای اخذ کمیسیون ماده ۲۱۵ به سازمان برنامه و بودجه ارسال شده است.

استان سیستان و بلوچستان به سبب گستردگی راههای ارتباطی دارای ۲ اداره کل راه و شهرسازی در زاهدان مرکز این استان و ایرانشهر است.

راههای ارتباطی شهرستانهای زابل، هیرمند، زهک، نیمروز، هامون، زاهدان، خاش، میرجاوه، سراوان، سیب سوران و مهرستان زیر پوشش اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان و محورهای ارتباطی ایرانشهر، دلگان، فنوج، سرباز، قصرقند، نیکشهر، کنارک و چابهار در حوزه استحفاظی اداره کل راه و شهرسازی جنوب استان (ایرانشهر) قرار دارند.