شناسهٔ خبر: 35494 - سرویس استان‌ها

راه‌اندازی ۱۸ سامانه هوشمند ثبت تخلف جاده‌ای در قزوین

مراسم همزمان با راه‌اندازی ۵۲۷ سامانه ثبت تخلف جاده‌ای در کشور، ۱۸ سامانه هوشمند هم در جاده‌های استان قزوین به بهره‌برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، امروز ۵۲۷ سامانه ثبت تخلف عبور و مرور جاده‌ای کشور به وسیله معاون اول رئیس‌جمهور از طریق ویدئوکنفرانس به بهره‌برداری رسید که سهم قزوین از این طرح‌ها ۱۸ سامانه بود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گفت: این سامانه‌ها حدود ۳۳۰ کیلومتر معادل ۶۳ درصد از جاده‌های استان را پوشش می‌دهند.

پیرنون افزود: برای این سامانه‌ها در حدود ۳ میلیارد تومان هزینه صرف شده است.

وی ثبت سرعت لحظه‌ای، سرعت متوسط، حرکت خودرو در باند غیرمجاز، تخلف فاصله از خودروی جلویی را می‌توان از کارکردهای این سامانه‌های هوشمند بیان کرد.

به گفته مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان، از این تعداد ۶ سامانه در آزادراه قزوین - زنجان، ۵ سامانه در محور قدیم قزوین - رشت، ۳ سامانه در آزادراه قزوین- کرج، ۳ سامانه در محور قدیم قزوین - آبیک و یک سامانه در آزادراه قزوین -زنجان نصب شده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گفت: در فاز دوم این طرح هم بر اساس پیش‌بینی‌ها قبل از آغاز سفرهای نوروزی قراراست ۲۸ سامانه دیگر در آزادراه‌های قزوین _ رشت، قزوین - کرج و محورهای قزوین - بویین‌زهرا - ساوه، اشتهارد - بویین‌زهرا و محور قدیم قزوین - همدان هم به بهره‌برداری برسد.