شناسهٔ خبر: 35511 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی کرمان خبر داد:

احداث ۱۷۰۰ کیلومتر بزرگراه در کرمان

جلسه مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان گفت: یک‌هزار و ۷۰۰ کیلومتر بزرگراه در استان کرمان احداث شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان، محمدمهدی بلوردی در جلسه بررسی وضعیت پروژه‌های ملی و ملی استانی شده استان کرمان با حضور غلامرضا شافعی معاون فنی و توسعه امور زیربنایی سازمان برنامه و بودجه کشور اظهار کرد: حدود یک‌هزار و ۷۰۰ کیلومتر بزرگراه در استان کرمان داریم، اما آزادراه در این خطه نداریم در حالی که ۲۲ هزار وسایل نقلیه در مسیر سیرجان - بندرعباس تردد می‌کنند.

وی افزود: ۵۴ کیلومتر از راه‌های استان کرمان و در مجموع یکی از قطعات سیرجان - بندرعباس با مشارکت بخش خصوصی آزادراه می‌شود که اقدامات لازم در این زمینه در دست انجام است.

وی عنوان کرد: برای ایجاد بزرگراه در محور سیرجان به سمت شهربابک، انار و یزد با سرمایه‌گذار بخش خصوصی مذاکره شده و این مذاکرات ادامه دارد.

وی اظهار کرد: سرمایه‌گذار برای احداث آزادراه کرمان - بندرعباس به طول ۳۵۴ کیلومتر وارد عمل شده و مطالعات فاز صفر این محور روز گذشته در وزارت راه و شهرسازی به تصویب رسیده است.

بلوردی گفت: هم‌اکنون یک هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال در بخش بزرگراهی استان کرمان به پیمانکاران بدهکار هستیم.

وی یادآور شد: بزرگ‌ترین محور بزرگراهی استان کرمان محور کرمان - راور - دیهوک است که ۶ پیمانکار روی آن کار می‌کنند و ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال مجموع اعتبارات این محور است که باید برای تأمین اعتبار آن توجه لازم صورت گیرد.

وی بیان کرد: در حوزه ریلی استان کرمان نیز با ۱۸۱ هزار کیلومترمربع مساحت، ۲ خط ریلی بسیار مهم بندرعباس - سیرجان - بافق و زاهدان - بم - کرمان وجود دارد که در سال گذشته حدود ۸۰۰ هزار نفر مسافر در این خطوط جابه‌جا شده‌اند.

وی با تأکید بر ساخت خطوط فرعی ریلی عنوان کرد: با توجه به اینکه قرار است خط راه‌آهن چابهار - ایرانشهر - زاهدان و فهرج کریدور شرق کشور را پوشش دهد پیشنهاد این است که خط ایرانشهر - فهرج مجدداً در دستور کار قرار گیرد.

وی تأکید کرد: سیل‌های اخیر خسارت زیادی به جاده‌های استان کرمان وارد کرده است و این در حالی است که اعتبارات ملی برای تعمیر پل‌ها در ۲ سال اخیر بسیار کم است.