شناسهٔ خبر: 35619 - سرویس استان‌ها

در آستانه استقبال از ایام نوروز؛

آمادگی راهداران و گشت‌های راهداری در محورهای مواصلاتی شهرستان ملایر

راهداری رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان ملایر استان همدان از آمادگی و استقرار کامل راهداران و گشت‌های راهداری در محورهای مواصلاتی شهرستان ملایر در ایام طرح نوروزی ۹۶ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان، جواد نگاهداری رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان ملایر گفت: در راستای جلوگیری از کاهش تصادفات در ایام نوروز، عملیات بهسازی، لکه‌گیری، اصلاح شیب شیروانی، شستشوی تابلوهای علائم ترافیکی، آماده‌سازی راهدارخانه‌ها برای اسکان مسافران توسط راهداری شهرستان ملایر انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: همچنین نقاط حادثه‌خیز این شهرستان شناسایی و نسبت به رفع آن‌ها اقدام شده است.

وی با اشاره به گزارش عملکردی مبنی بر اقدامات راهداری شهرستان ملایر در طی ۱۱ ماهه امسال تصریح کرد: در طی این مدت ۲ مورد دوربرگردان و پارکینگ نیز در جاده‌های ملایر احداث و ۷۰ کیلومتر از راه‌های شریانی لکه‌گیری شدند.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان ملایر افزود: امسال ۱۲۰۰ کیلومتر شن‌ریزی، رگلاژ و تسطیح کوبیدن راه‌های شنی، پاک کردن، تنظیم قنوها با گریدر به میزان ۸۰ کیلومتر در راه‌های شریانی، ۶ کیلومتر شانه سازی راه‌های آسفالته، ۶ کیلومتر تسطیح شانه راه‌های آسفالته انجام شده است.

نگاهداری بیان کرد: در سطح جاده‌های شهرستان ملایر اقدامات بسیار مؤثری در رابطه با ایمن‌سازی راه‌ها به منظور ایجاد بستر مناسب، تردد و کاهش تلفات و حوادث جاده‌ای صورت گرفته است.

وی گفت: از دیگر کارهای انجام شده می‌توان به ۲ مورد اصلاح پیچ‌های خطرناک، ۲ مورد اصلاح تقاطع‌ها و ۸ مورد زه کشی و دریواسیون پل‌ها اشاره کرد.

وی از پاک‌سازی شانه و حریم راه از نخاله و زباله به میزان ۱۴۰ کیلومتر خبر داد و بیان کرد: ۱۰ هزار مترمکعب تراشه‌برداری، ۱۲۰۰ مترمکعب اصلاح و خاک‌ریزی نقاط پرتگاهی، درزگیری در راه‌های آسفالته به طول ۱۰۰۰ متر در طی ۱۱ ماهه اخیر انجام شده است.

به گفته وی، ۱۰ هزار مترمکعب ریزش برداری، ۵۰ مترمربع تعمیر و مرمت ساختمان‌های راهداری، ۵۵ مورد پاک‌سازی سطح راه از لاشه حیوانات از دیگر اقدامات حوزه راهداری شهرستان ملایر از ابتدای امسال تا پایان بهمن‌ماه است.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان ملایر گفت: ۴۰ هزار و ۳۲۰ نفر ساعت پرسنل در ۱۱ ماهه اخیر در راهدارخانه‌ها به جهت عملیات برف‌روبی مستقر بودند.

نگاهداری بیان کرد: همچنین در طی این مدت ۵ هزار کیلومتر از باندهای استان عملیات نمک‌پاشی در سطح راه‌ها انجام شده است.

وی از عملیات برف‌روبی در ۶ هزار کیلومتر از سطح راه‌های شهرستان ملایر، به کارگیری ۴۲ دستگاه ماشین‌آلات مستقر در راهدارخانه‌ها، تهیه و انبار کردن ۳ هزار تن ماسه جهت نمک‌پاشی، ۱۰۰۰ کیلومتر باند برف‌روبی در راه‌های روستایی را از عملیات راهداری در طی ۱۱ ماهه سال جاری برشمرد.