شناسهٔ خبر: 35631 - سرویس بنادر و دریانوردی

جهانشاهی نسب خبر داد:

تخلیه و بارگیری کالا در بندرکیش از ۱.۸ میلیون تن گذشت/ افزایش ۲۳ درصدی جابجایی خودروهای مسافران دریایی

تخلیه و بارگیری در بندر کیش مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش ضمن اعلام خبر تخلیه و بارگیری ۱.۸ میلیون تن کالای نفتی و غیرنفتی در این بندر طی ۱۱ ماه گذشته، از افزایش ۲۳ درصدی جابجایی خودروهای مسافران در مسیرهای دریایی خبر داد

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، محمد جهانشاهی نسب با اشاره به تخلیه و بارگیری یک میلیون و ۸۲۷ هزار و ۴۱۳ تن انواع کالای نفتی و غیر نفتی در بندرگاه این جزیره از ابتدای سال ۹۵ تا ابتدای اسفند ماه جاری، اظهار داشت: از این میزان، یک میلیون و ۵۶۲ هزار تن کالای غیر نفتی و ۲۶۵ هزار و ۴۰۵ تن کالای نفتی اختصاص دارد.

وی سهم عملیات مربوط به صادرات غیر نفتی در این بندر را رقمی بالغ بر ۴ هزار و ۱۰۲ تن با افزایش ۳ درصدی و حجم واردات اینگونه کالاها را ۴۸ هزار و ۴۷۶ تن با کاهش ۳۱ درصدی اعلام کرد.

مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش از کابوتاژ یک میلیون و ۵۰۹ هزار و ۴۳۰ تن کالای غیر نفتی در این بندر خبر داد.

وی مجموع تردد شناورها به بندر کیش را ۱۱ هزار و ۶۳۷ فروند اعلام کرد و افزود: طی این مدت، ۵۱ هزار و ۸۰۲ دستگاه خودرو توسط شناورهای لندینگ کرافت در مسیرهای دریایی جزیره کیش به چارک و آفتاب و بالعکس جابجا شد که افزایش ۲۳ درصدی را در این بخش شاهد بودیم.

این مقام مسؤول از ترابری ۳۴۱ هزار و ۲۸۴ نفر مسافر از طریق این بندر سخن به میان آورد و گفت: در این زمینه نسبت به مدت مشابه سال گذشته، رشد ۳ درصدی به ثبت رسید.

جهانشاهی نسب در پایان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، ۳۹۹ هزار و ۸۹۳ نفر در آب‌های این جزیره مرجانی، گشت دریایی با شناورهای تفریحی را تجربه کردند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۶۰ درصد افزایش داشته است