شناسهٔ خبر: 35674 - سرویس استان‌ها

استاندار اصفهان:

لزوم تشکیل شورای راهبری کارخانه ریسباف اصفهان/ ریسباف یک تغییر رویکرد است در ارتقای کیفی فضاهای شهری

ریسباف استاندار اصفهان گفت: کارخانه ریسباف به لحاظ داشتن جاذبه‌های اقتصادی فراوان نیاز به تصمیم‌گیری سریع و ماندگار برای تبدیل شدن به یک فضای مناسب شهری را دارد تا به سرنوشت دیگر کارخانجات مشابه تبدیل نشود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، لزوم تشکیل شورای راهبری به منظور تصمیم‌گیری در خصوص کارخانه ریسباف اصفهان با حضور رسول زرگرپور استاندار اصفهان، محمد سعید ایزدی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران، اعضای شرکت عمران و بهسازی شهری ایران، حجت اله غلامی مدیرکل راه و شهرسازی، مهدی جمالی نژاد شهردار اصفهان و تنی چند از مسئولین شهری استان به تأیید رسید.

زرگرپور استاندار اصفهان با اشاره به لزوم تشکیل این شورا گفت: کارخانه ریسباف به لحاظ داشتن جاذبه‌های اقتصادی فراوان نیاز به تصمیم‌گیری سریع و ماندگار برای تبدیل شدن به یک فضای مناسب شهری را دارد  تا به سرنوشت دیگر کارخانجات مشابه تبدیل نشود.

وی با تأکید بر تبدیل فضای کارخانه به یک فضای پرنشاط، زنده و دیدنی برای جذب گردشگران اظهار کرد: تشکیل شورای راهبری برای تصمیم‌گیری‌ها و برنامه‌ریزی‌های لازم به منظور تعیین تکلیف این کارخانه ارزشمند و باقیمانده دوران صنعتی بسیار حائز اهمیت است و می‌توان از آن به عنوان یک منظر که در آن آثار باستانی و آثار هنری همراه با خدمات عمومی و فرهنگی است ایجاد نمود.

محمدسعید ایزدی معاون وزیر راه و شهرسازی نیز به تملک کارخانه ریسباف به عنوان یک اتفاق بزرگ در اصفهان اشاره داشت و گفت: این پروژه یک پروژه ملی است لکن تصمیم‌گیری در خصوص آن باید استانی و محلی باشد و باید محور برنامه‌ریزی‌ها در خصوص این فضای مهم شهری در اصفهان اتفاق بیفتد.

ایزدی بیان کرد: با تشکیل شورای راهبری و در پی آن ستاد اجرایی در استان می‌توان اولویت‌بندی اقدامات، تصویب برنامه‌ها و هماهنگی بین دستگاه‌های مربوطه را به منظور اعمال سیاست‌ها برای تحقق برنامه‌ها دنبال نمود.

حجت اله غلامی مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان نیز با توجه به موقعیت جغرافیای بسیار مهم این کارخانه در شهر اصفهان بر تشکیل این شورا تأکید داشت و گفت: ۷۰ هزار مترمربع در بافت اصلی شهر اصفهان و در یکی از محورهای بسیار قوی شهری در حال تصمیم‌گیری است که نگاه ویژه‌ای  را می‌طلبد تا این فضا به یک فضای مناسب شهری تبدیل گردد.

غلامی به نقل از مقام عالی وزارت راه و شهرسازی گفت: ریسباف یک تغییر رویکرد است در ارتقای کیفی فضاهای شهری که امید است الگویی شود برای تبدیل فضاهای مناسب شهری.

وی در ادامه به وظایف شورای راهبری اشاره داشت و گفت: سیاست‌گذاری و تدوین برنامه‌های راهبری، هماهنگی وهم افزایی بین دستگاه‌ها، تدوین و تصویب برنامه‌های راهبری بازآفرینی، بررسی و تأمین منابع مالی، نظارت عالی بر پایش و پیشبرد برنامه بازآفرینی و تعیین ستاد اجرایی از جمله وظایف این شوراست که به ریاست مقام عالی وزارت راه و شهرسازی و نایب‌رئیسی استاندار و با عضویت دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران، مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران، معاون میراث فرهنگی و گردشگری، معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل راه و شهرسازی استان، شهردار اصفهان، رئیس دانشگاه هنر و یک نفر صاحب‌نظر در حوزه بازآفرینی تشکیل می‌گردد.