شناسهٔ خبر: 35723 - سرویس استان‌ها

۱۹ و ۲۰ اسفندماه انجام می‌شود:

برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسان در چهارمحال و بختیاری

آزمون مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری از برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسان و کاردان‌های فنی ساختمان در تاریخ ۱۹ و ۲۰ اسفندماه امسال در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختیاری، قاسم قاسمی اظهار کرد: در اجرای آئین‌نامه اجرایی قانون نظام‌مهندسی و کنترل ساختمان، آزمون ورود به حرفه مهندسان کاردان‌های فنی ساختمان و معماران تجربی در تاریخ ۱۹ و ۲۰ اسفندماه امسال همزمان با سراسر کشور در دانشکده ادبیات دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد برگزار می‌شود.

وی در ادامه در خصوص رشته‌های مرتبط به این آزمون عنوان کرد: رشته‌های مهندسی معماری (نظارت و طراحی)، شهرسازی، عمران (نظارت و محاسبات)، تأسیسات مکانیکی، تأسیسات برقی، نقشه‌برداری و ترافیک برای متقاضیان اخذ پروانه اشتغال به کار مهندسی (پایه ۳) و همچنین آزمون‌های حرفه‌ای کاردان‌های فنی ساختمان در رشته‌های معماری، عمران، مکانیک، برق و نقشه‌برداری برای متقاضیان اخذ پروانه اشتغال به کار کاردانی (پایه ۳) و آزمون‌های تعیین صلاحیت معماران تجربی برای متقاضیان اخذ پروانه اشتغال به کار تجربی به‌طور هماهنگ و همزمان برگزار می‌شود.

قاسمی افزود: سابقه کار حرفه‌ای موردنیاز برای این آزمون مطابق با ماده ۵ آیین‌نامه اجرایی قانون نظام‌مهندسی ساختمان خواهد بود و چنانچه متقاضی در صورت نداشتن شرایط لازم با ورود اطلاعات نادرست نسبت به ثبت‌نام اقدام و در نمره قبولی کسب کند نه تنها قبولی نامبرده نادیده گرفته می‌شود با وی مطابق با ضوابط و مقررات برخورد خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری در خصوص ثبت‌نام مهندسان در آزمون مذکور اظهار کرد: ثبت‌نام این آزمون‌ها به صورت الکترونیکی از طریق وب‌سایت دفتر امور مقررات ملی ساختمان وزارت راه و شهرسازی به آدرس www.inbr.ir صورت پذیرفته است.

گفتنی است قبولی در آزمون مذکور یکی از شرایط اخذ پروانه اشتغال بوده و متقاضی در صورت قبولی در آزمون و احراز سایر شرایط مشخص شده در قانون نظام‌مهندسی و کنترل ساختمان موفق به اخذ پروانه اشتغال بکار خواهد شد.