شناسهٔ خبر: 35747 - سرویس استان‌ها

مدیر مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان گلستان:

۵ واحد مسکونی برای معلولان گلستانی آماده تحویل است/ تحویل ۳۸ واحد دیگر استان تا شش‌ماهه اول سال ۹۶

مسکن مهر گلستان مدیر مسکن و ساختمان راه و شهرسازی گلستان با اشاره به اهداف تفاهم‌نامه تأمین زمین و مسکن خانوارهای دو معلول و بیشتر در استان گفت: ۵ واحد مسکونی در شهرستان علی‌آباد کتول آماده واگذاری به مددجویان معلول جسمی و حرکتی سازمان بهزیستی است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان، محمود تیموری در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی این اداره کل افزود: این واحدها از محل پروژه‌های مسکن مهر که هم‌اکنون ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و آماده واگذاری به متقاضیان است.

وی ادامه داد: کمیته راهبری این موضوع در استان، پرداخت سهم آورده متقاضیان واحدها را بر عهده داشته و مددجویان فقط اقساط تسهیلات کم‌بهره واحدها را اعطا می‌کنند.

تیموری اظهار کرد: طبق تفاهم‌نامه منعقده میان سازمان بهزیستی کشور،‌ انجمن خیرین مسکن‌ساز ایران، بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و سازمان ملی زمین و مسکن از سازمان‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی در سال ۹۳، تأمین مسکن و زمین برای ۹۴ خانوار دارای حداقل دو معلول و بیشتر در سال ۱۳۹۵ شامل تأمین ۶۵ واحد مسکونی و تأمین ۲۹ قطعه زمین در دستور کار قرار گرفت.

مدیر مسکن و ساختمان راه و شهرسازی گلستان اضافه کرد: از مجموع ۶۵ واحد مسکن مهر تاکنون ۲۲ واحد اعم از ۸ واحد در گرگان، یک واحد در بندرگز و ۱۳ واحد در نگین شهر افتتاح و تحویل شده است و ۵ واحد در شهرستان علی‌آباد آماده تحویل است.

به گفته تیموری، ۳۸ واحد دیگر هم در گرگان، علی‌آباد و بندرترکمن تا شش‌ماهه اول سال ۹۶ تحویل متقاضیان می‌شود.

وی ادامه داد: از ۲۹ واحد زمین نیز، ۲۴ واحد تحویل شده که عملیات اجرایی در دو قطعه آن با قابلیت احداث ۷ واحد مسکونی در ایام دهه فجر شروع شد.