شناسهٔ خبر: 35748 - سرویس استان‌ها

در استان اصفهان برگزار شد:

جزئیات برگزاری جلسه کمیسیون ماده ۵ اصفهان در سال ۹۵

جلسه در جلسه کمیسیون ماده ۵ این هفته در خصوص طرح محله ظفر فولادشهر و ۱۷ مورد از موارد دستور کار شهرستان اصفهان بحث و تبادل‌نظر شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، در ادامه طرح تفصیلی شهر جدید فولادشهر که به ریاست محمدعلی طرفه معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و با حضور حجت اله غلامی مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان و دیگر اعضاء تشکیل شد کلیات طرح محله ظفر فولادشهر و ۱۷ مورد از موارد دستور کار شهر اصفهان مورد بررسی قرار گرفت.

حجت اله غلامی با اشاره به طرح محله ظفر در فولادشهر عنوان کرد: مرکز محله، سیاستی است که درستی آن در شهرسازی به اثبات رسیده است و اگر مردم تمایلی به استفاده از مرکز محله ندارند باید با استفاده از طراحی صحیح گرایش مردم را به سمت استفاده از آن هدایت کرد.

لهون اسدی مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان نیز در رابطه با طرح محله ظفر و با توجه به تجربه‌های پیشین در شهرهای جدید فولادشهر گفت: مردم این منطقه به خرید از مراکز خرید خطی گرایش دارند و به مراکز خریدی که در مرکز محله قرار دارند تمایلی ندارند.

گفتنی است در  موارد دستور کار شهرستان اصفهان اصلاح خط بدنه، افزایش عرض گذر، تغییر کاربری، ارتفاع ایستگاه‌های قطار شهری و حذف گذر بررسی شد.