شناسهٔ خبر: 35781 - سرویس مسکن و شهرسازی

در نامه معاون مسکن و ساختمان به مدیران کل راه و شهرسازی ابلاغ شد؛

تکلیف مدیران کل راه و شهرسازی بر ثبت وقایع و مستندسازی حوادث‌ساختمانی/ تشکیل «کمیته ایمنی» در مازندران با قید فوریت

حامد مظاهریان معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی، در نامه‌ای به مدیران کل راه و شهرسازی استان‌های سراسر کشور، بر ثبت وقایع و مستندسازی حوادث ساختمانی و ارایه گزارش آن به وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حامد مظاهریان معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در نامه‌ای به مدیران کل راه و شهرسازی استان‌های سراسر کشور، بر مستندسازی وقایع و حوادث‌ساختمانی در استان تاکید کرد. در این نامه تصریح شده است که مدیران کل راه و شهرسازی باید گزارش مستندسازی وقایع و حوادث ساختمانی را طی گزارش مکتوب به وزارت راه و شهرسازی ارایه کنند.

در نامه معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی آمده است: گسترش ساخت و ساز در کشور و وقوع حوادث ناگوار ساختمانی که منجر به صرف منابع هنگفت و بعضا غیرقابل جبران در این بخش می شود، ضرورت ثبت دقیق وقایع و تجزیه و تحلیل آنها به منظور اتخاذ تدابیر مناسب از سوی تمامی دست اندرکاران و مسئولان برای جلوگیری از تکرار را طلب می‌کند. بدین منظور ضرورت دارد نسبت به ثبت و مستندسازی وقایع و حوادث ساختمانی در استان و تجزیه و تحلیل آنها و ارسال گزارش به این حوزه معاونت اقدام شود. این گزارش در نشست های منطقه ای و سراسری مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته و راهکارهای قانونی بهبود وضعیت کنونی و رفع موانع و تنگناها اتخاذ خواهد گردید.

همچنین اداره کل راه و شهرسازی استان مازندران به عنوان دبیرخانه دائمی HSE موظف است با هماهنگی دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان نسبت به تهیه چک‌لیست‌ها و روش‌شناسی انجام کار و پایش و راهبری آن اقدامات مقتضی را معمول و ضمن طرح موضوع در نشست منطقه یک، نتیجه را گزارش نماید. لذا مقتضی است به قید فوریت نسبت به تشکیل کمیته‌ای متشکل از کارشناسان باتجربه در حوزه ساختمان و ضوابط و مقررات، تحت عنوان «کمیته ایمنی» در آن اداره کل اقدام و نتیجه را اعلام نمایید. /