شناسهٔ خبر: 35792 - سرویس استان‌ها

خاوری تاکید کرد:

ایمنی کامل محورهای استان سرسبز گیلان برای سفرهای نوروزی/ اجرای سه پروژه مهم راهسازی در سال آتی

شعبانعلی خاوری مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با بیان اینکه در آستانه نوروز ۹۶ عملیات بهسازی و روکش آسفالت همچنین نصب علائم و لکه‌گیری محورهای استان انجام شده از تامین کامل ایمنی محورهای این استان برای سفرهای نوروزی خبر داد.

شعبانعلی خاوری، مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد: برای تامین ایمنی سفرهای نوروزی گیلان عملیات بهسازی روکش آسفالت ۲۰۰ کیلومتر از راه‌های شریانی و تامین روشنایی غرب استان خصوصا در محور پونل-آستارا تا تالش انجام شده است. همچنین ۳۷۰ کیلومتر از راه‌های روستایی را آسفالت کرده‌ایم و عملیات احیای علایم افقی و رنگ‌آمیزی سرعت‌کاه‌ها و بهسازی محورهای آسیب‌دیده در بارش اخیر استان انجام شده است.

خاوری با بیان اینکه گیلان از مقاصد سفرهای نوروزی است که بالاترین حجم ترافیک را در نوروز به خود اختصاص می‌دهد، افزود: مسافران در صورت رعایت مقررات رانندگی می‌توانند با آسایش و ایمنی کامل در محورهای گیلان تردد کنند و از جاذبه‌های گردشگری راه‌های زیبای استان لذت ببرند.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با بیان اینکه سال ۹۵ بیمارستان‌های رضوانشهر و آستارا تکمیل شدند، گفت: سال ۹۵ توانستیم فاز نخست چهارخطه کردن محور فومن-سراوان را به طول سه کیلومتر به انجام برسانیم که زیر بار ترافیک رفته و قسمتی از محور رضوانشهر-انزلی را نیز افتتاح کردیم. همچنین در آستانه نوروز ۳.۳ کیلومتر از آزادراه ۱۱ کیلومتری منجیل-رودبار با صرف ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار زیر بار ترافیک رفت و نوروز امسال با مشکل تردد در ورودی منجیل مواجه نیستیم.

وی افزود: ارتقای محور آستانه-رودبنه و افتتاح ۱۸ کیلومتر از محور سراوان-سیاهکل از دیگر توفیقات اداره کل راه و شهرسازی گیلان بوده که در سال آتی پیگیر تکمیل فاز دوم این پروژه خواهیم بود.

خاوری گفت: سال آتی درنظر داریم سه پروژه مهم راهسازی را با اعتبار بخش خصوصی در محورهای سیاهکل-بازکیاگوراب، انزلی-رضوانشهر و فومن-سراوان عملیاتی کنیم.