شناسهٔ خبر: 35846 - سرویس استان‌ها

رستمی اعلام کرد:

اعلام نتایج آزمون ورود به حرف مهندسان تا پايان خرداد ۹۶

آزمون مديرکل دفتر مديريت عملکرد و حقوق شهروندان وزارت راه و شهرسازی، زمان اعلام نتايج آزمون ورود به حرفه مهندسان را تا پايان خردادماه سال ۹۶ و از طريق سازمان سنجش اعلام كرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره‌كل راه و شهرسازی استان گلستان، علی بخش رستمی روز پنجشنبه به اتفاق مديركل راه و شهرسازی گلستان در حين بازديد از حوزه‌های برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسان استان در مصاحبه با خبرنگاران گفت: دومين دوره از آزمون ورود به حرفه مهندسان مقررات ملي ساختمان در حوزه نظام مهندسي امروز ۱۹ اسفند و فردا ۲۰ اسفند در ۶۲ حوزه اصلي و ۸۵ مركز، در سراسر كشور در شرف برگزاری است.

به گفته وی، در اين مرحله از آزمون فوق، براي ۱۲۹ هزار و ۸۳۱  مهندس متقاضی، كارت ورود به جلسه صادر شده كه از اين تعداد ۲۲ هزار و ۷۸۲ نفر زن (معادل ۵/۱۷ درصد) و ۱۰۷ هزار و ۴۹ نفر (معادل بيش از ۸۲ درصد) مرد هستند.

رستمی اظهار كرد: رشته نظارت عمران با ۹۵ درصد بيشترين سهم و رشته طراحی معماری كمترين سهم را در اين مرحله از آزمون ورود به حرفه مهندسان داشته است.

مشاور وزير راه و شهرسازی، دو تفاوات  اين مرحله از آزمون را، برگزاری آزمون در پنج رشته اصلی و مجزا بودن آزمون رشته تاسيسات مكانيكی در بخش نظارت و اجرا بيان كرد.

آزمون ورود به حرفه مهندسان از صبح امروز با رقابت دو هزار و ۵۸۳ نفر از مهندسان ساختمان استان گلستان و در دو حوزه امتحانی آغاز شده است.

صبح امروز پنجشنبه ۱۹ اسفندماه، رشته‌های عمران(نظارت)،معماری(نظارت)، مكانيك(نظارت) و برق (نظارت) و عصر؛رشته‌های معماری (اجرا)، عمران(اجرا) و نقشه‌‌برداری با يكديگر رقابت می‌كنند.

صبح جمعه ۲۰ اسفندماه هم آزمون رشته هاي عمران (محاسبات)، مكانيك (طراحی) و برق (طراحی) و بعد ازظهر، آزمون طراحي معماري برگزار خواهد شد./