شناسهٔ خبر: 35848 - سرویس استان‌ها

آغاز آزمون ورود به حرفه مهندسان استان قم/ رقابت ۲ هزار و ۵۰۰ شرکت کننده

آزمون مدیرکل راه وشهرسازی استان قم گفت: آزمون حرفه مهندسی در روزهای نوزدهم و بیستم اسفند با حضور بیش از ۲۵۰۰ نفر-آزمون برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی استان قم، حسن صبوری بیان کرد: آزمون ورود به حرفه مهندسان در روزهای پنج شنبه و جمعه مورخ نوزدهم و بیستم اسفند ماه ۹۵ در رشته های معماری، عمران، نقشه برداری،تأسیسات برقی، تأسیسات مکانیکی و درکلیه صلاحیت‌ها برگزار می‌شود.

مدیرکل راه وشهرسازی استان قم با اشاره به این که در این دوره آزمون رشته های شهرسازی و ترافیک حذف شده اند، افزود:در این دوره آزمون فقط داوطلبان شرکت در حرفه مهندسی حضور خواهند داشت و کاردان های فنی و معماران تجربی در این آزمون شرکت نخواهند کرد.

حسن صبوری گفت: شروع آزمون روز پنجشنبه راس ساعت ۹ صبح با ۹۴۰ نفرشرکت کننده است و تا ساعت ۱۱ صبح ادامه دارد که در رشته‌های: معماری(نظارت) با ۲۸۱ نفر شرکت‌کننده، عمران(نظارت) با ۶۰۵ نفر شرکت‌کننده و نقشه‌برداری با ۵۴ نفر شرکت‌کننده به رقابت می‌پردازند.

همچنین در نوبت عصرپنجشنبه تعداد ۹۰۷ نفر در رشته‌های: تاسیسات مکانیکی(نظارت)با ۱۴۴ نفرشرکت‌کننده،تاسیسات برقی(نظارت) با ۲۸۱ نفر شرکت‌کننده،معماری(اجرا) با ۱۵۷ نفر شرکت‌کننده و عمران(اجرا) با  ۳۲۵ نفر در آزمون شرکت دارند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم توضیح داد: آزمون روز جمعه با حضور ۸۱۹ نفر شرکت کننده در رشته های عمران، معماری، مکانیک و برق(طراحی و محاسبه) برگزار خواهد شد.

وی با بیان این که مطابق دستور العمل اجرایی، آزمون ورود به حرفه مهندسان به صورت کتاب باز بوده و ورود کتب و جزوات آموزشی بلامانع است، تذکر داد: ورود موبایل، لب تاپ و سایر وسایل غیر مجاز در جلسه آزمون ممنوع و به مثابه تقلب تلقی می گردد.

صبوری ضمن بیان این که این آزمون در دو نوبت صبح و عصر انجام خواهد شد، تاکید کرد: کلیه شرکت کنندگان راس ساعت مقرر در محل برگزاری آزمون واقع در دانشگاه قم (بلوار غدیر) حضور بهم رسانند./