شناسهٔ خبر: 35851 - سرویس استان‌ها

سازمان نظام مهندسی استان خراسان‌رضوی خبر داد؛

برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسان در خراسان رضوی/ شرکت ۶۱۰۷ مهندس در آزمون مهندسی استان

آزمون آزمون ورود به حرفه مهندسان خراسان رضوی در ۶ حوزه استان در حال برگزاری است. گفته می شود ۶۱۰۷ نفر در این آزمون در استان شرکت کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط‌عمومی سازمان نظام مهندسی استان خراسان‌رضوی، آزمون ورود به حرفه مهندسان، کاردان‌های فنی و معماران تجربی روز پنج شنبه ۱۹ اسفندماه جاری در ۶ حوزه دانشگاهی شامل سه حوزه در دانشگاه‌های خیام، صنعتی سجاد مشهد و دانشگاه پیام نور نیشابور، دانشگاه مهندسی تربت‌حیدریه و دانشگاه حکیم سبزواری سبزوار در حال برگزاری  است.

در این آزمون ۷۷۷۷ نفر مهندس در رشته‌های معماری شامل نظارت، طراحی و اجرا، شهرسازی و عمران شامل نظارت، اجرا و محاسبات، تاسیسات مکانیکی، تاسیسات برقی، نقشه‌برداری و ترافیک شرکت کردند.

مهندس حسین کامران دیسفانی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی و مهندس سید جواد حسینی مهر خزانه‌دار سازمان با حضور در دانشگاه‌های خیام و سجاد مشهد از نحوه چگونگی برگزاری این آزمون بازدید کردند.

در این بازدید دو ساعته رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان گفت: این آزمون به‌مدت دو روز در حال برگزاری است که ۶۱۰۷ در آن  نفر آقا و ۱۶۷ نفر خانم شرکت کردند.

به گفته مهندس احسان فرشته‌پور در صورت قبول شدن شرکت کنندگان در آزمون، پروانه اشتغال به‌کار مهندسی پایه سه برای آنان صادر می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین آزمون حرفه ای کاردان های فنی ساختمان در رشته های معماری، عمران، مکانیک، برق، نقشه برداری و شهرسازی برگزار و برای قبولشدگان، پروانه اشتغال بکار کاردانی پایه ۳ صادر می‌شود. /