شناسهٔ خبر: 35888 - سرویس جاده‌ای

امانی در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مطرح کرد؛

اقدامات انجام شده برای ایمن سازی سفرهای نوروی در استان اصفهان/ آمادگی اکیپ های راهداری در بهترین حالت ممکن/ برسی جدی مدرک معاینه فنی معتبر توسط پلیس راه

داریوش امانی مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان اصفهان با اشاره به اقدامات انجام شده برای ایمن‌سازی سفرهای نوروزی در استان اصفهان گفت: از آن جا که امسال تشکیلات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از راه و شهرسازی جدا شده است، سعی کردیم که اکیپ‌های راهداری و راهدارخانه‌ها را در بهترین حالت ممکن آماده‌سازی کنیم.

داریوش امانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، درباره اقدامات انجام شده برای ایمن سازی سفرهای نوروزی در استان اصفهان گفت: در بهمن ماه امسال در فرمانداری‌ها جلسات ستاد نوروزی تشکیل شد که در این ستاد دستورالعمل‌های جدید برای سفرهای نوروزی در سطح استان ابلاغ می‌شود، در همین حال ما در راهداری استان یک سری اقدامات برای زیرمجموعه خود انجام داده‌ایم.

مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان اصفهان ادامه داد: اقداماتی که برای مجموعه خود راهداری استان انجام دادیم شامل آموزش به رانندگان بخش مسافر بری، آموزش دوباره قوانین به رانندگان، بازدید دوره‌ای از پایانه‌های مسافربری بوده است.

وی افزود: از آن جایی که امسال تشکیلات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از راه و شهرسازی جاده شده است، سعی کردیم که اکیپ‌های راهداری و راهدارخانه‌ها را در بهترین حالت ممکن آماده‌سازی کنیم.
امانی اشاره به وضعیت نیروز اکیپ راهداری در استان اصفهان کرد و گفت: ما ۱۰۰ اکیپ راهداری در طول راه‌های مواصلاتی استان اصفهان در ۶۲ راهدارخانه مستقر کرده‌ایم.

مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان اصفهان تصریح کرد: مدیران شرکت‌های حمل‌ونقلی موظف هستند قبل از اینکه ناوگان‌های عمومی حرکت کنند معاینه فنی آن را کامل انجام دهند که در همین حال همکاران ما در پلیس راه به طور جدی خواستار برسی مدرک معاینه فنی معتبر از ناوگان‌های حمل‌ونقلی عمومی هستند.

وی با اشاره به نقاط گردشگری استان اصفهان گفت: از آن جا که استان اصفهان یک استان توریستی و همه پسند است هر یک از شهرستان‌ها آن نقاط دیدنی خاص خود را دارد ولی مکان‌هایی مانند خانه‌ای قدیمی در کاشان، میدان نقش جهان در اصفهان، مسجد امام، پل زاینده رود از جمله مکان‌هایی هستند که بیشترین گردشگر را به خود اختصاص می‌دهند.

امانی بیان کرد: مسافرانی که به سمت استان تردد می‌کنند یا گردشگر خاص استان اصفهان هستند یا اینکه فقط به صورت عبوری یک توقف کوتاهی در استان می‌کنند.

مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان اصفهان اشاره به فروش بلیت‌های اینترنتی کرد و گفت: از اول اسفندماه پیش‌فروش بلیت‌های اینترنتی شروع شده و از ۱۵ اسفند به صورت حضوری هم می‌توان بلیت تهیه کرد.