شناسهٔ خبر: 35892 - سرویس هوایی

فرهاد پرورش در آیین استقبال از نخستین هواپیمای پهن‌پیكر ایرباس:

حفظ منافع ملی مذاكرات خرید هواپیما را طولانی می‌كند/ دومین فروند از هواپیمای برجامی ایرباس ۳۳۰ پنجشنبه وارد كشور می‌شود

پرورش مدیرعامل هما تعویق در ورود هواپیماهای خریداری شده را به دلیل پیچیدگی مذاكرات دانست و گفت: حفظ منافع، مذاكرات را طولانی می‌كند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی فرهاد پرورش در آیین ورود اولین فروند از هواپیمای ۳۳۰ ایرباس گفت: خدا را شاكریم كه تلاش‌ها بعد از مذاكرات برجام به نتیجه رسید و آرام آرام ثمره این مذاكرات را می‌بینیم.

وی ادامه داد: امروز اولین فروند از هواپیمایی بدنه وسیع هما وارد تهران شد و امیدواریم كه مسیر مراحل انتقال هواپیماهای خریداری‌شده نیز به همین نحو ادامه پیدا كند.

پرورش با تشكر از كسانی كه طی این مدت هما را همراهی كردند گفت: از آقای رئیس جمهور به دلیل اینكه مدافع جدی خرید هواپیما بودند و همچنین از عباس آخوندی به خاطر حمایت ویژه‌اش  و همچنین از قائم‌مقام وی به خاطر همه سخت‌كوشی‌اش تشكر می‌كنم.

این مقام مسئول ادامه داد: قرار نیست برای ورود هر هواپیمایی مراسم استقبال داشته باشیم. مراسم استقبال از هواپیمای قبلی به این دلیل بود كه ۳۲۱ یك هواپیمای خط‌ شكن و میوه برجام در صنعت هواپیمایی بود. امروز نیز به دلیل آنكه اولین هواپیمای بدنه وسیع به ناوگان هما پیوسته است این مراسم گرفته شد.

وی ادامه داد: برخلاف تصور عامیانه فرآیند خرید هواپیما بسیار پیچیده است و خرید هواپیماهای نو با هواپیمای دست‌دوم تفاوت زیادی دارد. فرض زمان برای خرید هواپیما با توجه به منافع كشور و باورهای ما اجتناب‌ناپذیر است.

مدیرعامل هواپیمایی ایران‌ایر ادامه داد: پیش از این هم در دوره‌های قبل مذاكراتی برای خرید هواپیما وجود داشت كه هیچ كدام به نتیجه نرسید و به جرات می‌گوییم كاری كه در این دوره انجام شد در مقایسه با دوره‌های قبل بسیار مجدانه و موشكافانه‌تر بود. بنابراین اگر می‌شنوید كه تاریخ ورود هواپیمایی به تعویق می‌افتد به دلیل پیچیدگی‌های مذاكره است. طرف‌های غربی به دنبال منافع خود بودند و ما هم به دنبال حفظ منافع خود هستیم. بنابراین حفظ منافع مذاكرات را طولانی می‌كند.

پرورش با بیان اینكه شركت‌های هواپیمایی نباید به تعداد هواپیماهای خود بنازند گفت: اعتقاد ما این است كه نحوه كیفیت خدمات می‌تواند تمایز شركت‌های هواپیمایی را نشان دهد. برای هما نیز ارائه خدمات مطلوب اصل و اولویت است.

وی همچنین گفت: شركت هما متعلق به من و ما نیست یك ایرلاین ملی است و ما توقع داریم كه سایر همكاران ما در صنعت هوایی هما را به عنوان یك ایرلاین ملی حمایت كنند.