شناسهٔ خبر: 35908 - سرویس استان‌ها

در استان همدان برگزار شد:

جزئیات برگزاری دومین جلسه ستاد بازآفرینی شهری پایدار شهرستان اسدآباد در استان همدان

جلسه دومین جلسه ستاد بازآفرینی شهری پایدار شهرستان اسدآباد به ریاست فرماندار این شهرستان و با حضور سایر اعضای ستاد در محل فرمانداری اسدآباد برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان، در این جلسه فرماندار شهرستان اسدآباد گفت: تهیه طرح بازآفرینی محله یخچال، حیدروند، سرویر، محمود بیگی در راستای پروژه‌های محرک خرد مقیاس و اجرای کاربری‌های عمومی آن ازجمله فضای سبز، پارکینگ و کاربری فرهنگی برنامه‌ریزی و اقدام لازم در نظر گرفته شده است.

افشاری ادامه داد: همچنین دو محله میدان و آب‌انبار که در ستاد بازآفرینی شهر اسدآباد برای انجام پیاده راه محور مصوب شده باید طرح مطالعاتی طراحی محور پیاده راه این نقاط مورد توجه قرار گیرد.

شهردار اسدآباد در خصوص مستندات قانونی تشکیل ستاد بازآفرینی و پهنه‌ها و محدوده‌های هدف بازآفرینی و محلات هدف شهر اسدآباد به منظور بررسی و حل مسائل و مشکلات آن مطالبی را ارائه داد.

عبدکوند ادامه داد: محلات قلعه، شهرک جانبازان، محلات قدیمی بازار و آب‌انبار در اولویت بازسازی قرار دارند و شهرداری برای بازسازی این نقاط تخفیف ویژه در نظر گرفته است.

رئیس اداره عمران و بهسازی شهری استان همدان نیز گفت: در این جلسه سند ملی راهبردی، آئین‌نامه تشکیل ستاد بازآفرینی و کمیته‌های تخصصی ستاد بازآفرینی شهری پایدار و محدوده‌های هدف بازآفرینی شهری پایدار شهر اسدآباد در پنج پهنه که در مورخ ۹۵/۱۰/۲۸ مصوب شده بود را به طور کامل ارائه شد.

محمدرضا قرائی عنوان کرد: در این جلسه سایر اعضاء ستاد سؤالات و مسائل و مشکلات خود را در خصوص نحوه ورود و عمل دستگاه‌های عضو ستاد بیان کردند.