شناسهٔ خبر: 35980 - سرویس استان‌ها

با حضور مهرآبادی انجام گرفت:

افتتاح یکهزار و ۵۰۰ واحد مسکن مهر در استان البرز/ تکمیل یک میلیون و ۹۳۵ هزار واحد مسکن مهر تا کنون

احمد اصغری مهرآبادی قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر از افتتاح یکهزار و ۵۰۰ واحد مسکن مهر در استان البرز خبر داد و گفت: کل پروژه‌های مسکن مهر ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد است که عملیات ساخت یک میلیون و ۹۳۵ هزار واحد از این تعداد به پایان رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایرنا احمد اصغری مهرآبادی در مراسم افتتاح هزار و ۵۰۰ واحد مسکن مهر در شهرک ابریشم در استان البرز گفت: اکنون هزار و ۵۰۰ واحد مسکن مهر در شهرک ابریشم استان البرز با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید و در آینده نزدیک نیز با اعتبارات جدید تمامی واحدهای مسکن مهر تعیین تکلیف می شود. 

وی با اشاره به اینکه از مجموع ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکن مهر تعریف شده در کشور، یک میلیون و ۹۳۵ هزار واحد به اتمام رسیده است، اظهار داشت: یک میلیون و ۸۲۰ هزار واحد هم تحویل داده شده است. 

اصغری مهرآبادی گفت: ۴۹ هزار واحد در مراجع قضایی در حال تعیین تکلیف است که به دلیل پرداخت نکردن هزینه ها و برخی موانع دیگر دچار مشکل شده است. 

وی همچنین در شورای مسکن استان البرز که صبح یکشنبه در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، با اشاره به ضرورت تحویل مسکن مهر به متقاضیان در اسرع وقت، افزود: این امر طبق تاکیدات مقام معظم رهبری و رییس جمهوری باید تا پایان دولت یازدهم محقق شود. 

وی ادامه داد: کل پروژه های مسکن مهر ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد است که از این تعداد یک میلیون و ۹۳۵ هزار واحد ساخته شده و ۲۷۰ هزار واحد نیمه تمام داریم که ۶۵ درصد با مشکلات حاد مواجه است. 

اصغری مهرآبادی گفت: از این تعداد، متقاضیان در یک میلیون و ۵۳۵ هزار واحد اسکان یافته اند و بقیه به دلیل نبود خدمات زیربنایی اسکان در آنها مسیر نشده است. 

وی عنوان کرد: در صفا دشت ۱۵ هزار واحد مسکن مهر ساخته شده که ۳ هزار نفر در آن اسکان دارند ولی فرزندان آنها در روستاهای اطراف به مدرسه می روند. 

وی افزود: مسئول تامین مدرسه، درمانگاه و مسجد و کلانتری وزارت راه و شهرسازی نیست ولی از محل منابع داخلی بیش از ۵۰۰ مدرسه ایجاد شده ولی ۲ هزار و ۵۰۰ مدرسه نیاز است. 

این مسئول اضافه کرد: حدود ۸۵۰ مسجد در طرح های مسکن مهر نیاز است که ساخت ۴۸۰ مسجد را آغاز کردیم و برای تامین این نیازها باید عزم ملی وجود داشته باشد. 

وی گفت: نزدیک به ۲۰۰ هزار واحد مشکل فاضلاب دارد و باقی در موضوع خدمات رو بنایی دچار مشکل هستند در استان البرز نیازمند حمایت های جدی استانداری البرز است. 

مهرآبادی افزود: ۳۰ هزار واحد از مسکن مهر استان البرز باید تکمیل شود و تعداد واحدهای بدون متقاضی بسیار زیاد است بنابراین باید تمامی مسئولان در این رابطه با برنامه ریزی صحیح اقدامات لازم را انجام دهند. 

وی خاطر نشان کرد: اکنون بخشی از منابع مالی حل شده و باید دستگاه ها درصدد استفاده بهینه از این منابع باشند. 

این مسئول افزود: ایمد است با اعتبارات جدید بخش بزرگی از موانع و مشکلات مسکن مهر رفع شود و روند امور ساخت و تکمیل واحدها با تسریع بیشتری دنبال شود. 

مهرآبادی با اشاره به واگذاری های صورت گرفته به بهزیستی اضافه کرد: در بررسی های صورت گرفته مصوب شد که واگذاری ها به تحت پوششان بهزیستی افزایش پیدا کند. /