شناسهٔ خبر: 36047 - سرویس ریلی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد:

امکان تزریق ۲۰ هزار میلیارد ریال به شرکت ریلی رجا وجود دارد/ پدرم کارگر انبار راه آهن بود

علي ربيعي وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: شرکت رجا متعلق به بازنشستگان، کارگران و مستمری بگیران است و در یک برنامه میان مدت برای توسعه ناوگان ریلی آن می توان ۲۰ هزار میلیارد ریال منابع مالی برای این شرکت در نظر گرفت.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي، «علی ربیعی» عصر دوشنبه در مراسم بهره برداری از ۱۱۳ واگن مسافری جدید در ایستگاه راه آهن تهران افزود: بدون شک ارتباطات عامل توسعه کشورهاست و بدون حمل و نقل هوایی، دریایی، زمینی و ریلی نمی توان به توسعه پایدار دست یافت.

وی با اشاره به اينكه پدر من کارگر انبار راه آهن بود و تن او همیشه بوی قطار می داد گفت: شرکت رجاء متعلق به تمام کارگران و بازنشستگان است که سهمی از این ناوگان حمل‌ونقل ریلی دارند.

ربيعي با اشاره به برنامه‌های سازمان تامین اجتماعی برای گسترش ناوگان رجاء گفت: من در برنامه میان‌مدت قصد سرمایه‌گذاری ۲ میلیارد تومانی برای توسعه ناوگان رجاء داریم.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با بیان اینکه سال‌های گذشته تمام صنایع کشور عقب‌گرد داشتند  و از سیاست‌ها و اهداف خود دور شدند، گفت: به‌طور قطع بازگشت به چرخه اقتصادی شرکت‌ها بسیار سخت خواهد بود.

ربیعی با اشاره  به تاثیرگذاری زیرساخت‌ها در اقتصاد کشور اظهار داشت: به‌طور قطع ارتباطات عامل توسعه کشور است و تا زمانی که ارتباطات قوی شکل نگیرد کشور به توسعه نمی‌رسد.

وی افزود: ارزان شدن قیمت تمام شده کالا، توسعه اقتصادی و توسعه اجتماعی و افزایش امنیت در کشور نیازمند ایجاد ارتباطات و زیر ساخت‌های قوی است.

ربیعی با بیان اینکه افتخار می‌کنم پدرم کارگر راه‌آهن بود، گفت: به یاد دارم زمانی را که از روی ریل عبور می‌کردم تا برای پدرم غذا ببرم.

وی افزود: به یاد دارم زمانی که چند میخ از اموال راه‌آهن در جیب پدرم مانده بود و همواره نگران پس دادن این اموال راه‌آهن بود. به یاد دارم زمانی را که خانه ما پشت خط راه‌آهن بود و صدای سوت قطار حکم بیدار باش ما را داشت.

ربیعی افزود: به یاد دارم زمانی را که سوار قطار گرمسار بودم و چون نتوانستم از این قطار پیدا شوم تا گرمسار مسیر را طی کردم و در گرمسار پیدا شدم در حالی‌که فقط یک کفش در پا داشتم.

وزیر کار، تعاون و رفاه‌اجتماعی گفت: امروز آمده‌ام به تمام کارگران راه‌آهن سلام و خسته نباشی بگویم و بگوییم که افتخار می‌کنم فرزند یک کارگر راه‌آهن هستم.

توسعه شبکه ریلی اقتصاد ایران را بهبود می‌بخشد

وزیر کار همچنين در جمع خبرنگاران تاکید کرد که توسعه ناوگان حمل‌ونقل ریلی و شبکه راه‌آهن باعث ارتقاء و بهبود اقتصاد کشور می‌شود.

وي با اشاره به الزام سرمایه‌گذاری در بخش حمل‌ونقل ریلی اظهارداشت: به‌طور قطع توسعه ناوگان حمل ونقل ریلی و راه‌آهن فرصت خوبی برای حضور سرمایه‌گذاران خواهد بود.

وی با بیان اینکه توسعه شبکه حمل و نقل ریلی باعث بهبود اقتصاد کشور می‌شود، گفت: ارتباطات مهمترین عامل اقتصاد کشور است که در این بین حمل و نقل ریلی می‌توان نقش موثری در توسعه کشور داشته باشد.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی ادامه داد: با آمدن سرمایه‌ها روی ریل به‌طور قطع شاهد آینده بهتری بر حوزه حمل‌ونقل خواهیم بود و برای رسیدن به این هدف باید از سیستم‌های مشارکت‌های استفاده کرد.

ربیعی با اشاره به نوسازی  ناوگان ریلی گفت: تابه امروز اقدامات قابل توجهی انجام شده و امیدواریم با حضور آقای آخوندی این روند پیدا کند.

ربیعی با اشاره به مزایای توسعه شبکه حمل و نقل ریلی گفت: توسعه راه‌آهن و حمل‌ونقل ریلی علاوه بر اینکه در راستای حمایت از محیط زیست است موجب کاهش تلفات جاده‌ای و ارزان شدن قیمت تمام شده کالا و سفرها می‌شود.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي، عصر امروز با حضور وزیران راه و شهرسازی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بسیاری از دست اندرکاران صنعت حمل و نقل ریلی کشور ۱۱۳ واگن مسافری به ناوگان حمل و نقل ریلی کشور در شرکت رجا پیوست.

چهار شرکت حمل و نقل ریلی در آستانه نوروز از این واگن ها برای افزایش ظرفیت و ارتقای سطح خدمات مسافری بهره می گیرند.

ورود ۱۱۳ واگن مسافری جدید و نوسازی شده با بهره گیری از توان متخصصان داخلی از برنامه های شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران بود که از امروز کار خود را در خطوط ریلی آغاز کردند.