شناسهٔ خبر: 36073 - سرویس استان‌ها

استاندار خراسان رضوی:

عملکرد این دولت در تکمیل و تحویل واحدهای مسکن مهر بسیار بالاتر از دولت قبل است/ خدمات قابل قبول وزارت راه و شهرسازی در حوزه زیربنایی و روبنایی خراسان رضوی

جلسه استاندار خراسان رضوی در مراسم افتتاح ساختمان جدید فرمانداری شهرستان جغتای ضمن قدردانی از اقدامات وزارت راه و شهرسازی در استان خراسان رضوی گفت: وزارت راه و شهرسازی در حوزه زیربنایی و روبنایی خدمات قابل قبولی در خراسان رضوی ارائه کرده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی، علیرضا رشیدیان در مراسم شورای اداری شهرستان جغتای که در ساختمان جدید فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با اشاره به موفقیت طرح مسکن مهر در استان گفت: ساخت ۱۲۰ هزار مسکن مهر برای این استان تعیین شده بود که در دولت قبل به عنوان مبدع طرح تنها ۳۳ هزار واحد آن ساخته و تحویل شد اما تا دهه فجر امسال بیش از ۵۷ هزار واحد مسکن مهر توسط دولت یازدهم در سطح استان ساخته و تحویل متقاضیان شد.

وی افزود: طی فعالیت دولت تدبیر و امید، علاوه بر ساخت مسکن مهر به زیرساخت‌ها و روبناهای مجتمع‌های طرح مسکن مهر در سراسر استان خراسان رضوی پرداخته شد به طوری که شبکه آب و فاضلاب اکثر این طرح‌ها تکمیل شده یا در حال تکمیل است و در کنار تمام خدمات روبنایی و زیربنایی، ۲۴ مدرسه در حوزه مسکن مهر ساخته شد.

رشیدیان ادامه داد: به عنوان مثال در دولت قبل ۳ مدرسه در مجتمع مسکن مهر گلبهار ساخته شد در حالی که با فعالیت دولت تدبیر و امید ۱۰ مدرسه در این منطقه ساخته شد و علاوه بر آن ایستگاه آتش‌نشانی و کلانتری نیز بنا و ۲ هزار میلیارد ریال هم برای روشنایی شهر گلبهار هزینه شد.
 
تکلیف تعاونی‌های کم‌کار در پروژه‌های مسکن مهر استان سریع‌تر مشخص شود

وی با تأکید بر اینکه به دستور ریاست جمهوری باید تا انتهای کار دولت یازدهم تکلیف واحدهای باقیمانده طرح مسکن مهر مشخص شود، بیان کرد: با توجه به این دستور باید سریعاً تکلیف تعاونی‌ها و پیمانکارانی که در تکمیل و تحویل پروژه‌های مسکن مهر کوتاهی یا دیرکرد داشته‌اند، مشخص شود و در صورت نیاز کار به پیمانکاران دیگری محول شود.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اقدامات دولت یازدهم در این استان در حوزه اقتصاد مقاومتی اعلام کرد: در بحث اقتصاد مقاومتی به جای حرکت‌های ظاهری باید به زیرساخت‌ها پرداخت و در این دولت تلاش شد به رغم درآمدهای کم نفتی در حوزه‌های مختلف، فعالیت‌های مناسبی انجام شود.
 
خدمات زیربنایی و روبنایی خوبی در استان انجام شده است

وی افزود: در این چارچوب ۱۷۵ کیلومتر آزادراه، ۱۶۶ کیلومتر جاده اصلی، ۱۲۸ کیلومتر جاده بین‌شهری و ۶۳۳ کیلومتر راه روستایی در خراسان رضوی ایجاد و بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه نیز در استان مرمت و بهسازی شده که آماری بسیار قابل‌توجه است.

رشیدیان ادامه داد: دولت در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی موفق بود. خودباوری، اتکا به ظرفیت‌های داخلی، بهره‌گیری از تجربه و دانش داخل و پرهیز از ورود به مسائل حاشیه‌ای باعث این موفقیت شده است.

همچنین ابراهیم صنیعی مدیر فنی و اجرایی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی در خصوص ساختمان جدید فرمانداری شهرستان جغتای توضیح داد: ساختمان جدید فرمانداری شهرستان جغتای ۱۷۰۰ مترمربع مساحت دارد و بیش از ۵ هزار ۵۰۰ متر محوطه‌سازی دارد.

وی افزود: تکمیل این پروژه در مجموع حدود ۶ سال زمان برده و بیش از ۲۹ میلیارد و ۸۷۶ میلیون ریال برای تکمیل آن اعتبار هزینه شده است.

گفتنی است، در انتهای این مراسم استاندار خراسان رضوی با اهدای لوح از مهندس صنیعی مدیر فنی و اجرایی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی به خاطر ارائه خدمات مناسب در ساخت ساختمان جدید فرمانداری جغتای، تقدیر کرد.

همچنین امروز با حضور استاندار خراسان رضوی ساختمان فرمانداری جغتای به بهره‌برداری رسید.

رشیدیان با حضور در گلزار شهدای این شهر به مقام شهیدان ادای احترام کرد.