شناسهٔ خبر: 36106 - سرویس استان‌ها

فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن خبر داد:

اجرای طرح جامع حفاظت در ۳۹۳ شهرستان کشور در سال ۹۶

جلسه فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن در مراسم معارفه فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن استان اردبیل از اجرای طرح جامع حفاظت در ۳۹۳ شهرستان کشور در سال ۹۶ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل، سرهنگ علی عباس نژاد فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن در مراسم معارفه فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن استان اردبیل با اعلام این مطلب افزود: طرح جامع حفاظت در ۳۹۳ شهرستان کشور که دارای اراضی ملی هستند در سال ۹۶ اجرایی خواهیم کرد.

وی گفت: در بحث اجرای احکام معوقه قضایی که در استان‌ها به علت نبود امکانات و یا نداشتن نیروی ضابط قضایی به تعویق افتاده بود انشاء الله از اولویت‌های کاری ما خواهد بود که در سطح کشور اجرایی خواهیم کرد.

عباس نژاد افزود: ما در سال گذشته توفیقات بسیار خوبی در بحث رفع تصرف از اراضی داشتیم و بالغ بر ۶۰۰ مورد حکم قطعی دارای اجرایی را اجرا کردیم.

فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن گفت: در بیش از ۸۰۰ مورد شروع به تعرض در سطح کشور با حضور به موقع گشتی‌ها و برخورد قانونی ضابطین پیشگیری و رفع تعرض کنیم که برگشت بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال از بودجه و انفال بیت‌المال به دستگاه‌های دولت و بیت‌المال باشد.

وی تصریح کرد: توصیه ما به مردم عزیز این است که در خرید اراضی از بنگاه‌ها و افراد دقت لازم را نموده و از افرادی خرید زمین داشته باشند که مورد وثوق و مورد اعتماد باشند و قبل از تنظیم هرگونه سند یا مبایعه‌نامه با مراجعه به سازمان‌های مربوطه اطلاعات لازم را به دست آورده و بعد مبادرت به خرید زمین کنند.