شناسهٔ خبر: 36128 - سرویس بنادر و دریانوردی

عفیفی پور اعلام کرد:

آغاز طرح نوروزی سفرهای دریایی از امروز/ فعالیت ۱۲ خط دریایی مسافری و معرفی ۳ مسیر جدید گردشگری

عفیفی پور مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان از آمادگی کامل ناوگان مسافری دریایی این استان برای خدمات‌دهی به میهمان نوروزی در ۱۲ مسیر دریایی و همچنین معرفی سه مسیر جدید گردشگری در نوروز ۹۶ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، اله مراد عفیفی پور که در ارتباط زنده رادیویی با صدای مرکز خلیج‌فارس سخن می‌گفت، اظهار کرد: طرح نوروزی ساماندهی سفرهای دریایی از امروز ۲۵ اسفندماه کلید می‌خورد و به مدت ۲۰ روز تا ۱۵ فروردین‌ماه ۹۶ ادامه خواهد داشت که تمهیدات لازم و امکانات متعدد ایمنی برای مسافران اندیشیده شده تا با خاطری آسوده به مقاصد دریایی و ساحلی هرمزگان و جزایر زیبای خلیج‌فارس همچون قشم، کیش و هرمز سفر کنند.

وی افزود: در تعطیلات نوروزی پیش رو، ۶۰ فروند شناور مسافری با ظرفیت ۶ هزار و ۹۵۱ صندلی و ۵۸ فروند شناور لندینگ کرافت با ظرفیت جابجایی ۲ هزار و ۴۸۰ دستگاه خودرو آماده خدمات‌رسانی به مسافران دریایی است.

عفیفی پور اضافه کرد: همچنین برای ایمن‌سازی مسیرهای دریایی، ۲۸ فروند شناور خدماتی و ۱۵ فروند شناور همیار ناجی آماده بکار شده و در بنادر نیز ایستگاه آتش‌نشانی، تیم‌های بازرسی و غواصی مستقر شده‌اند تا میهمانان نوروزی، سفرهای خاطره‌انگیز دریایی را به صورت ایمن تجربه کنند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان زیباسازی بصری بنادر مسافری، نصب بنرهای اطلاع‌رسانی، توصیه‌های ایمنی و نکات مربوط به محیط‌زیست دریایی در بنادر را از دیگر اقدامات صورت گرفته اعلام کرد.

رئیس کمیته حمل‌ونقل دریایی ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی استان هرمزگان با اشاره به پیش‌بینی ۱۲ خط دریایی مسافری و مسیرهای متعدد گردشگری در این استان برای نوروز ۹۶ بیان کرد: امسال برای نخستین بار سه مسیر جدید گردشگری دریایی در شرق استان شامل خور آذینی در سیریک، خور تیاب در میناب و خور خلاصی در جاسک به عنوان مقاصد زیبای ساحلی ساماندهی و تمهیدات ایمنی برای گشت‌های دریایی پیش‌بینی شده است.

وی با تأکید بر لزوم رعایت مباحث فنی در شناورهای مسافری گفت: شناورها باید الزامات برنامه‌ریزی شده را رعایت کنند و توجه داشته باشند که تمامی مسیرهای دریایی توسط VTS و AIS کنترل می‌شود.

این مقام مسئول همچنین از مسافران و میهمانان نوروزی نیز خواست تا ضمن مطالعه بروشورهای ایمنی سفرهای دریایی به توصیه‌های فرماندهان شناورها توجه جدی داشته باشند و در زمینه رعایت محیط‌زیست دریایی نیز کوشا باشند.