شناسهٔ خبر: 36179 - سرویس استان‌ها

آغاز طرح نوروز ۹۶ سفرهای دریایی در هرمزگان/ ستاد مرکزی در بندر شهید حقانی راه‌اندازی شد

افتتاح  با حضور مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان و جمعی از مسئولان، ستاد مرکزی طرح ساماندهی سفرهای دریایی نوروز ۹۶ این استان در پایانه مسافری بندر شهید حقانی آغاز به‌کار کرد.

به گزارش پايگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از  روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، "اله مراد عفیفی پور" در حاشیه آیین راه‌اندازی ستاد مرکزی ساماندهی سفرهای دریایی هرمزگان در بندرشهید حقانی به خبرنگاران گفت: در طرح نوروزی امسال که از امروز ۲۵ اسفندماه آغاز شده و به مدت ۲۰ روز ادامه خواهد داشت، ۱۱۸ فروند شناور مسافری و خودرویی با ۶ هزار و ۹۵۱ صندلی و ظرفیت حمل ۲ هزار و ۴۸۰ دستگاه خودرو در ۱۲ مسیر دریایی خدمات خود را به مسافران و گردشگران دریایی ارائه می‌کنند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان ابراز داشت: شناورهای یاد شده شامل ۶۰ فروند شناور مسافری و ۵۸ فروند شناور لندینگ کرافت است که در شرق، غرب و مرکز هرمزگان فعالیت می‌کنند.

وی اضافه کرد: علاوه بر این، ۲۸ فروند شناور خدماتی و ۱۵ شناور همیار ناجی نیز خدمات خود را از امروز تا ۱۵ فروردین سال آینده به مسافران و گردشگران نوروزی ارائه می‌کنند.

عفیفی‌پور ابراز داشت: ۱۴ ایستگاه غواصی در بنادر برای ارائه خدمات در زمان اضطرار استقرار یافته است.

وی از گردشگران و مسافران خواست تا برای حفظ جان خود و خانواده‌هایشان از سفر با شناورهای غیرمجاز پرهیز کنند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: هیچ نوع نظارتی برشناورهای غیر مجاز وجود ندارد که این امر ایمنی استفاده کنندگان را با چالش روبه رو خواهد کرد.

وی ادامه داد: اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان نسبت به شناسایی این شناورها اقدام و از فعالیت آن‌ها جلوگیری می‌کند و سایر دستگاه‌های مسئول هم باید در این خصوص وظایف خود را انجام دهند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان ابراز داشت: موارد ایمنی در شناورهایی که در بنادر و اسکله‌های مجاز تردد می‌کنند در طول سال مورد کنترل و بازرسی قرار داشته که این امر امنیت سفرهای دریایی را در این محل‌ها و شناورها تضمین می‌کند.

عفیفی‌پور افزود: بروشورهای راهنما و معرفی کننده بنادر مسافری مجاز و ظرفیت‌های دریایی هرمزگان تهیه شده است که در اختیار مسافران نوروزی قرار می‌گیرد.

 وی در پاسخ به سوالی در خصوص پیش‌بینی‌های صورت گرفته برای شرایط نامساعد جوی ابراز داشت: تمهیدهای لازم در این خصوص اندیشیده شده و علاوه بر آن مسافران می‌توانند با مراجعه به سایت دریا سفر و پایگاه اطلاع رسانی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان آخرین وضعیت آب و هوایی و پیش‌بینی‌های تغییرات جوی را مشاهده کرده و سفر خود را برمبنای آن برنامه‌ریزی کنند./