شناسهٔ خبر: 36202 - سرویس هوایی

معاون امورفرودگاهی امام خمینی(ره) خبر داد:

فعالیت ۶۰ شرکت‌ هوایی داخلی و خارجی در فرودگاه امام خمینی(ره)/ افزایش ۴۰ درصدی پروازهای بین‌المللی فرودگاه امام

فرودگاه امام خمینی معاون امور شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) گفت: با آغاز سفرهای نوروزی، پروازهای بین‌المللی این فرودگاه ۴۰ درصد افزایش و روزانه به حدود ۲۶۰ پرواز رسید.

به گزارش پايگاه خبری وزارت راه و شهرسازی؛ کورش فتاحی افزود: تعداد پروازهای هوایی این فرودگاه روزانه ۱۸۰ پرواز می‌باشد اما با توجه به فرارسیدن ایام نوروز هم اکنون این تعداد به ۲۴۰ تا ۲۶۰ پرواز در روز افزایش یافته است. 

وی با بیان اینکه تمام عوامل پروازی فرودگاه امام راحل برای ارائه خدمات نوروزی در آمادگی کامل هستند گفت: در این ایام ۲۴۰ متر مربع به یال غربی و شرقی سالن فرودگاه امام (ره) اضافه شده است تا مردم بتوانند به سهولت تردد کنند. 

فتاحی تعداد شرکت‌های هوایی فعال در این ایستگاه را ۵۰ شرکت خارجی و ۱۰ شرکت داخلی اعلام کرد و افزود: از ۲۸ اسفند پروازهای شرکت هوایی کبالت قبرس به این فرودگاه آغاز می‌شود. 

این مقام مسئول بیان کرد: برای زیبا سازی محوطه فرودگاه امام خمینی(ره) ، سفره های هفت سین در بخش‌های مختلف این سالن چیده شده و تاکسیرانی فرودگاه نیز با نوسازی تعدادی از ناوگان خودآماده خدمت رسانی به مسافران است. 

وی با بیان اینکه برای تسهیل تردد مسافران و همراهان، ظرفیت پارکینگ فرودگاه امام راحل به ۱۳ هزارخودرو افزایش یافته است، گفت: پرداخت عوارض خروجی نیز در این فرودگاه الکترونیکی شده و با افزایش میزهای کنترل گذرنامه به ۱۱ میز، امسال شاهد تردد آسان تر مردم برای سوار شدن به هواپیما خواهیم بود. 

به گزارش ایرنا سالانه هشت میلیون نفر از طریق فرودگاه امام خمینی (ره) تهران سفر می‌کنند. 

براساس رویه معمول هموطنان از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین ماه با بهره گیری از امکانات مختلف در صنعت حمل و نقل سفرهای نوروزی خود را انجام می دهند. پیش‌بینی شده است برای نوروز ۱۳۹۶ بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر با هواپیما، بیش از۸۰۰ هزار نفر با شناورهای دریایی و بیش از یک میلیون و۵۰۰ هزار نفر با قطار سفر کنند.