شناسهٔ خبر: 36242 - سرویس جاده‌ای

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

تحویل ۱۰۰۰ کیلومتر بزرگراه به مردم در دولت تدبیر و امید/ رکورد ریل‌گذاری در کشور با انجام همزمان در ۵ محور/ پيشرفت ۹۵درصدی عمليات زيرسازی ۵ محور ريلی/ تامین ۲۰۰۰ کیلومتر ریل از طریق فاینانس

مراسم مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه گفت: با توجه به تزریق اعتبار از طریق اسناد خزانه امسال حدود ۱۰۰۰ کیلومتر بزرگراه به صورت باند دوم یا ۴ خطه تحویل مردم شده است که این اقدام مهم به نسبت متوسط بزرگراه‌سازی در کشور رقم قابل توجهي است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی خیراله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور در حاشیه افتتاح کنارگذر غربی کرمانشاه با ارائه گزارشی از وضعیت کلی جاده‌ها در دولت تدبیر و امید گفت: در ابتدای دولت چند جلسه راهبردی در بخش‌های مختلف جاده و آزادراه برگزار شد که در آن مسیرهای پر اهمیت از سوی وزیر راه و شهرسازی تعیین شد که ما برنامه‌ریزی‌هایمان را بر همین اساس انجام دادیم.

وی ادامه داد: در بخش ریلی قرار بر این شد که ۳۵۰۰ کیلومتر ریل جدید ساخته شود و در برنامه کاری خود قرار دهیم و در همين اتصال ۵ استان به عنوان یک ضرورت در اولویت کار ما قرار گرفت.

خادمي ادامه داد: خوشحالم که اعلام کنم پیشرفت زیرسازی عملیات اجرایی ۵ محور کرمانشاه، رشت، همدان، سنندج و ارومیه به بالای ۹۵ درصد رسیده است و تقریبا کار زیرسازی این ۵ محور تمام شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در بخش عملیات روسازی از ابتدای دولت گره بزرگی وجود داشت و آن ورود ریل به کشور و تکمیل روسازی مسیرها بود که تقریبا متوقف شده بود اما با تدبیر این دولت و تامين فایناس، ۲۰۰۰ کیلومتر ریل تامین و امسال وارد کشور شده است.

خادمی خبر داد: ریل‌گذاری این ۵ محور ۶۰ تا ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و اکنون مرحله ۶۰ درصدی پیشرفت فیزیکی را هر ۵ محور گذرانده‌اند و در صورت مناسب بودن هوا در این ۵ محور روزانه ۵ کیلومتر ریل‌گذاری انجام می‌شود که رکورد جدیدی در این ۴ دهه است.

خادمی در این باره گفت: در هیچ دوره ای عملیات ریل‌کشی در ۵ محور را به صورت همزمان نداشته‌ایم ما امیدواریم که تعهدات دولت در بخش ریلی تا چندماه اخیر انجام شود.

معاون ویر راه و شهرسازی همچنین خبر داد: در بخش آزادراهی ۱۶ پروژه در ۱۰ محور در حال انجام است که ۶ مورد از این آزادراه‌ها بزرگ مقیاس هستند و عملیات عظیمی در آنها در حال انجام است که به نوبه خود بی‌سابقه بوده است.

خادمی همچنین گفت: حدود ۵۰۰۰ ماشین سنگین در این آزادراه‌ها فعال هستند و همچنین ۱۵ هزار نفر به صورت مستقیم در عملیات اجرایی در آزادراه‌ها درگیر هستند. فقط در آزادراه تهران - شمال، در قطعه اول ۳۴۰۰ نفر مشغول به کار هستند که برای خودش رکورد خوبي به حساب مي‌آيد.

وی گفت: با توجه به تزریق اعتبار از طریق اسناد خزانه امسال حدود ۱۰۰۰ کیلومتر بزرگراه به صورت باند دوم یا ۴ خطه تحویل مردم شده است که این هم به نسبت متوسط بزرگراه‌سازی در کشور رقم قابل قبولی است.

معاون وزیر راه و شهرسازی به افتتاح کنار گذر غربی کرمانشاه اشاره کرد و گفت: با افتتاح این کنار گذر گره‌های ترافیکی در کریدور شمال- جنوب در غرب کشور رفع گردید.

به گفته خادمی کریدور شماره ۱۰ و همچنين کریدور شماره یک از ابتدای دولت در دستور کار قرار گرفته است که پروژه کنارگذر غربی کرمانشاه در میانه و مرکزیت کریدور شماره ۱۰ نقش مهمی را ایفا می‌کند.