شناسهٔ خبر: 36275 - سرویس مسکن و شهرسازی

در نامه حناچی ابلاغ شد؛

ضوابط و مقررات یکپارچه طرح تفصیلی شهر تهران/ تکلیف شهرداری تهران در اجرای اصلاحات ضوابط و مقررات طرح تفصیلی با طرح جامع

پیروز حناچی دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در نامه‌ای به استاندار و شهردار تهران، مصوبه شورا را درباره ضوابط و مقررات یکپارچه طرح تفصیلی شهر تهران بر اساس اصلاحات مندرج در مصوبه‌های شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران، ابلاغ کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، پیروز حناچی دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در نامه‌ای به مهندس هاشمی استاندار تهران و محمدباقر قالیباف شهردار تهران، مصوبه شورا را درباره ابلاغ ضوابط و مقررات یکپارچه طرح تفصیلی شهر تهران بر اساس اصلاحات مندرج در مصوبات شورای عالی شهرسازی و معماری ایران، ابلاغ کرد.

در نامه دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران به استاندار و شهردار تهران آمده است: شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در جلسه مورخ ۹۵.۱۲.۲۳ خود در اجرای تکالیف قانونی و در راستای رفع مغایرت‌های اساسی طرح تفصیلی با طرح جامع شهر تهران که بخش قابل توجه آن معطوف به ضوابط و مقررات طرح تفصیلی و مغایرت اساسی آن با ضوابط و مقررات مصوبه طرح جامع می‌باشد، ضمن استماع گزارش دبیرخانه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در خصوص فرآیند اصلاح مغایرت‌های اساسی طرح تفصیلی با طرح جامع شهر تهران و چگونگی اعمال اصلاحات مدنظر مصوبات ۹۳.۳.۹، ۹۳.۶.۳، ۹۳.۷.۲۸، ۹۳.۸.۵، ۹۳.۸.۱۹ و مصوبات مربوط به بلندمرتبه‌سازی شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران مقرر کرد:

۱.با عنایت به تطویل بسیار زیاد موضوع و لزوم اعمال هرچه سریعتر اصلاحات مندرج در مصوبات شورای‌عالی در اسناد طرح تفصیلی ملاک عمل شهرداری شهر تهران، دبیرخانه شورای‌عالی موظف است راسا نسبت به انطباق اصلاحات مذکور، به علت مغایرات اساسی طرح تفصیلی نسبت به طرح جامع در مجلد ضوابط و مقررات طرح تفصیلی شهر تهران اقدام و در اجرای ماده ۴۲ آیین نامه نحوه بررسی و تصویب طرح‌ها، مراتب را جهت انعکاس در کلیه اسناد و مدارک مرتبط با طرح تفصیلی شهر تهران به وزارت کشور، شهرداری تهران و دبیرخانه کمیسیون ماده ۵ شهر تهران ابلاغ نمایند.

۲. شهرداری تهران موظف است ضمن توقف اجرای کلیه بندهای مغایر طرح تفصیلی شهر تهران با مصوبات شورای‌عالی، به علت مغایرت اساسی با طرح جامع شهر تهران، نسبت به اعمال اصلاحات ضوابط و مقررات طرح تفصیلی در کلیه اسناد و فرایندهای ملاک عمل طرح تفصیلی، اقدام نماید. /