شناسهٔ خبر: 36293 - سرویس استان‌ها

وزیر راه و شهرسازی خواستار شد:

مطالعه و احداث راه‌آهن سریع‌السیر تبریز – ارومیه از محل میان‌گذر دریاچه ارومیه

آخوندی امضا وزیر راه و شهرسازی خواستار درج عنوان مطالعه و احداث راه‌آهن سریع‌السیر تبریز – ارومیه از محل میان‌گذر دریاچه ارومیه شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان‌شرقی، عباس آخوندی با ارسال نامه‌ای به معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور خواستار درج عنوان مطالعه و احداث راه‌آهن سریع‌السیر تبریز – ارومیه از محل میان‌گذر دریاچه ارومیه شد.

بنابر این گزارش، وزیر راه و شهرسازی در این نامه به سیاست‌های این وزارتخانه مبنی بر گسترش خطوط ریلی سریع‌السیر و لزوم بهره‌مندی مسافران مناطق دوردست از مزایای خطوط ریلی مذکور اشاره کرده و خواستار درج عنوان مطالعه و احداث راه‌آهن سریع‌السیر تبریز – ارومیه از محل میان‌گذر دریاچه ارومیه در جدول ۲۰ لایحه بودجه سال ۹۶ شده است.

لازم به ذکر است مطالعات و سایر مدارک این پروژه که در مرحله نهائی شدن است نیز به سازمان برنامه و بودجه کشور ارسال خواهد شد.

هدف از اجرای این پروژه کاهش خسارت تصادفات جاده‌ای، کاهش اتلاف زمان، کاهش مصرف سوخت، رونق اقتصادی و اجتماعی منطقه و توسعه صنعت گردشگری است.