شناسهٔ خبر: 36335 - سرویس شرکت‌ها

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد:

آغاز بارش‌ها در نواحی شرقی از اواخر وقت امشب/ وقوع تندبادهای موقتی در ۳ استان/ خیزش گرد و خاک در مناطق شرقی طی امروز و فردا

باران کارشناس سازمان هواشناسی کل کشور از آغاز بارش‌ها در نواحی شرقی از اواخر وقت امشب خبر داد و گفت: همچنین به سبب وزش بادهای شدید از بعدازظهر امروز و طی روز دوشنبه شاهد خیزش گرد و خاک در برخی از مناطق جنوب شرق، شرق و استان هرمزگان در کشور خواهیم بود.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی کل کشور در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در تشریح شرایط جوی کشور طی سه روز آینده بیان کرد: با ورود سامانه بارشی از غرب و جنوب غرب به کشور بارش‌ها آغاز شده و به ترتیب جنوب، بخش‌هایی از مرکز و دامنه‌های مرکزی البرز را دربرخواهد گرفت، همچنین برای اواخر وقت امشب نیز در شرق و جنوب شرق کشور بارندگی را به همراه خواهد داشت.

گودرزی در ادامه با بیان اینکه بارش باران برای امروز در استان‌های کردستان، زنجان، بخشی از جنوب آذربایجان غربی و شرقی پیش‌بینی می‌شود گفت: همچنین احتمال می‌رود در استان‌های ایلام، لرستان، کرمانشاه، شمال و شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، فارس، غرب کرمان، غرب یزد و جنوب اصفهان شاهد بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش بادهای شدید همراه با آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها در این روزها باشیم.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی کل کشور وقوع تندبادهای موقتی برای امروز بعدازظهر در استان‌هایی مانند خوزستان، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد می‌تواند احتمال شکستن درخت‌ها و خسارت را در این مناطق به همراه داشته باشد.

وی با تأکید براینکه برای روز دوشنبه به جز جنوب غرب کشور در غالب مناطق کشور شاهد بارندگی خواهیم بود گفت: به سبب تشکیل توده گرد و خاک روی شمال عربستان و جنوب عراق برای امروز پدیده گرد و غبار را در استان‌هایی مانند خوزستان، بوشهر و ایلام خواهیم داشت.

گودرزی همچنین اضافه کرد: همچنین به سبب وزش بادهای شدید از بعدازظهر امروز و طی روز دوشنبه شاهد خیزش گرد و خاک در برخی از مناطق جنوب شرق، شرق و استان هرمزگان در کشور خواهیم بود.

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد: تهران در بعضی ساعات امروز دارای باران و اواخر وقت امشب شاهد وزش بادهای شدید و احتمال پدیده رعد و برق خواهد بود.

گودرزی در پایان حداکثر دمای تهران برای امروز را ۱۸ درجه سانتیگراد اعلام کرد و گفت: برای روزهای دوشنبه و سه‌شنبه نیز با شدت قبل در تهران شاهد باران خواهیم بود./