شناسهٔ خبر: 36383 - سرویس هوایی

شمس‎نژاد خبر داد:

استقبال از مسافران نوروزی قشم با پذیرش همزمان پروازها/ پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصدی ساخت ترمینال جدید فرودگاه

فرودگاه قشم مدیرکل فرودگاه قشم گفت: به‌منظور افزایش توان خدمت‎رسانی خود به مسافران٬ ظرفیت پذیرش همزمان هواپیماها را افزایش داده ایم.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،به نقل از روابطعمومی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران، مدیرکل فرودگاه قشم با اشاره به برگزاری جلسات تسهیلات نوروزی و دیگر جلسهها برای بررسی مشکلات و ایجاد هماهنگی بیشتر بین واحدهای مختلف، در مورد تدارکاتی که در فرودگاه قشم برای میزبانی هرچه بهتر از مسافران نوروزی انجام شده است، گفت: افزایش امکان پذیرش سه پرواز ورودی به طور همزمان، ایجاد تغییراتی در سالنهای ورودی به منظور سهولت رفت و آمد، نصب تسمه نقاله بار به طول ۶۰ متر، اصلاح روشنایی داخل ترمینال خارجی و افزایش نیروی انسانی حوزه خدماتی به‌منظور خدمترسانی بیشتر و سریعتر از جمله کارهایی است که در روزهای نوروز مورد بهره‌برداری قرار گرفته اند.

مدیرکل فرودگاه قشم همچنین با بیان همکاری سازمان منطقه آزاد قشم در برگزاری مراسم استقبال از آغاز سال و مسافران نوروزی گفت: در این زمینه به اجرای برنامه زنده موسیقی محلی، گلآرایی، سفرهآرایی هفت سین و استقبال از مسافران پرداختهایم.

وی در مورد برنامههای آینده فرودگاه در سال جدید گفت: تکمیل و بهرهبرداری از ترمینال مسافری جدید، تکمیل ساختمان برج و تکنیکال بلاک، انعقاد قرارداد برای ایجاد شهر فرودگاهی قشم با سرمایهگذاری خارجی و توسعه و آموزش نیروی انسانی از جمله برنامههای فرودگاه در سال ۹۶ است.

شمسنژاد با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصدی ساخت ترمینال جدید به مساحت ۳۶۰۰ مترمربع در مورد دیگر فعالیتهای انجام شده تا پایان سال ۹۵ گفت: افزایش پروازها و مسافران تا حدود ۵۰ درصد، ساخت برج مراقبت و تکنیکال بلاک با ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی، نصب و راهاندازی تسمه نقاله بار در ترمینال ورودی، بهسازی و زیباسازی مسیر ورودی و راهروی ترمینال و مسیر پاویون با نصب کامپوزیت، بهسازی نمازخانه ترمینال با ظرفیت حدود ۸۰ نفر، تأسیس پایگاه بسیج و تنظیم و تصویب نظامنامه فرودگاه برای اولین بار به همراه نظامنامه ایمنی و طرح اضطراری فرودگاه بخشی از کاهای انجام شده در این فرودگاه است.

وی اتصال شبکه آبرسانی فرودگاه و شهرک مسکونی پرواز به شبکه توزیع آب شرب روستایی را یکی از فعالیتهای مهم سال ۹۵ عنوان کرد و گفت: این کار پس از ۲۰ سال از تأسیس این فرودگاه انجام شد و به این ترتیب خانواده کارکنان و مسافران توانستند از آب شرب با کیفیت بهرهمند شوند.

مدیرکل فرودگاه قشم در مورد مشکلات و مسائل پیش روی این فرودگاه گفت: ما برای اعزام و پذیرش مسافران در ترمینال، کمبود فضا داریم و به‌دلیل کمبود دستگاههای چک بار و گیت بازرسی در مبادی ورودی ترمینال در زمان ورود چند هواپیما با ازدحام مسافران و نارضایتی آنها روبرو می شویم.

وی همچنین بخشی از مشکلات را نیز به شرکت‌های هواپیمایی مربوط دانست و گفت: برخی شرکتهای هواپیمایی اسلت تایم(زمان استاندارد میان پروازها) را رعایت نمیکنند و اقدامی هم برای پرداخت بدهیهای خود نمیکنند که این ما را در مدیریت ایمنی پروازها و فرودگاه با مشکل مواجه میکند.