شناسهٔ خبر: 36599 - سرویس بنادر و دریانوردی

مدیرکل بنادر و دریانوردی خرمشهر خبر داد؛

بازدید ۷۴ هزار گردشگر دریایی از بندر خرمشهر، رودخانه‌های اروند و کارون/ حضور راهیان نور در جنوب کشور

کارون مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون بازدید و تردد بیش از ۷۴ هزار و ۱۵۱ میهمان نوروزی، گردشگر دریایی و کاروان راهیان نور در بندرخرمشهر و رودخانه های اروند و کارون به ثبت رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عادل دریس به نقل از مدیرکل بنادر و دریانوردی خرمشهر، گفت: از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون بازدید و تردد بیش از ۷۴ هزار و ۱۵۱ میهمان نوروزی، گردشگر دریایی و کاروان راهیان نور در بندرخرمشهر و رودخانه های اروند و کارون به ثبت رسیده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خرمشهر اضافه کرد: ساختمان مرکزی قدیمی، محوطه‌ها، اسکله‌ها، تجهیزات و تأسیسات بندری، مناطق عملیاتی کربلای ۴ و ۵، نوار مرزی و محل تلاقی رودخانه‌های اروند و کارون از جمله مکان‌های مورد بازدید در مجتمع بندری خرمشهر است.

وی در ادامه افزود: میهمانان نوروزی بصورت کاروان خودرویی با همراهی اسکورت و راهنما از بخش‌های مختلف مجتمع بندری خرمشهر بازدید می‌کنند.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر ادامه داد: بندرخرمشهر از ۱۶ اسفند ۹۵ به علت افزایش تقاضا برای گردشگری دریایی، فعالیت شناورهای مسافری در مسیرهای کویت و عراق را متوقف کرده است و این شناورها تا پایان تعطیلات نوروزی فقط به جابجایی مسافر در رودخانه های اروند و کارون فعالیت دارند.

به گفته دریس در نیمه اول تعطیلات نوروزی خوشبختانه هیچ حادثه ای در رودخانه های اروند و کارون رخ نداده است.

وی یادآور شد: این اداره کل همچون سالهای گذشته علاوه بر انجام گشت‌های ایمنی در اروند رود بصورت داوطلبانه با همکاری شهرداری، نیروی‌انتظامی و هلال‌احمر در رودخانه کارون نیز اقدام به برگزاری گشت‌های منظم ایمنی کرده است./