شناسهٔ خبر: 36638 - سرویس هوایی

امجدی خبر داد:

انجام ۸۵۳ پرواز از فرودگاه شهید بهشتی اصفهان/ افزایش ۱۵ درصدی مسافر در فرودگاه اصفهان/ امکان رفت و آمد به فرودگاه افزایش یافت

 فرودگاه اصفهان  در تعطیلات عید نوروز مديركل فرودگاه‌های استان اصفهان خبر داد که از ۲۵ اسفندماه سال گذشته تا هفتمین روز فروردین سال جاری ۸۵۳ پرواز در این فرودگاه انجام شده است و گفت: آمار پذیرش مسافران نوروزی نسبت به سال قبل حدود ۱۵ درصد رشد داشته است.

حسن امجدی درگفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، گفت: از تاریخ ۲۵ اسفند ماه سال گذشته تا هفتمین روز فروردین امسال، ۸۵۳ پرواز در فرودگاه بین المللی اصفهان انجام شده است که به وسیله‌ این پروازها ۱۰۸ هزار و ۱۰۵ نفر مسافر جابجا شده‌اند.

وی ادامه داد: آمار پذیرش مسافران نوروزی نسبت به سال قبل حدود ۱۵ درصد رشد داشته است و در مقایسه با ماه گذشته نیز حدود ۱۸ درصد رشد را نشان می‌دهد.

مديركل فرودگاه های استان اصفهان با اعلام اینکه تا بیش از ایام نوروز روزانه حدود ۶۵ پرواز از فرودگاه بین‌المللی اصفهان انجام می‌شد، گفت: این رقم در ایام نوروز و با برقراری پروازهای فوق‌العاده به ۸۴ پرواز رسید.

امجدی هم‌چنین با اعلام اینکه در نوروز ۹۶ اقدامات خیلی خوبی با هدف تکریم مسافر در این فرودگاه انجام شد، گفت: اخیرا نهضتی در فرودگاه‌های کشور تحت عنوان ارتقای سطح خدمات کیفی به مسافران راه افتاده است که فرودگاه های مهرآباد و مشهد هم به عنوان پایلوت در اجرای این طرح انتخاب شدند؛ فرودگاه اصفهان نیز هم راستا با دیگر فرودگاه‌های پرترافیک با هدف تکریم مسافر و ارتقای خدمات رسانی امکان استفاده مسافران را از خدمات اتوبوس‌رانی را مهیا کرد.

وی دراین باره توضیح داد: فرودگاه اصفهان حدود ۲۵ کیلومتر از شهر دور است و سال‌های زیادی بود که مسافران از خدمات اتوبوس‌رانی محروم بودند. با پیگیری‌های انجام شده و هماهنگی با شورای شهر اصفهان هم‌اکنون از یکی از میادین اصلی شهر اصفهان خط مسافری به داخل فرودگاه برقرار شده است و اتوبوس هر نیم ساعت یک‌بار از سمت میدان اصلی به فرودگاه و هم‌چنین از فرودگاه به سمت شهر حرکت می کند.

وی نوسازی ناوگان تاکسی‌رانی این فرودگاه را از دیگر اقدامات انجام شده خواند و گفت:سمندهای قدیمی از محوطه فرودگاه جمع آوری شده است و تا قبل از تعطیلات نوروزی فرودگاه مجهز به تاکسی‌های نو و مدرن شد.

مديركل فرودگاه‌های استان اصفهان هم‌چنین گفت:علاوه بر نوسازی سرویس‌های بهداشتی ترمینال داخلی و تعویض موکت کف نمازخانه و هم‌چنین تعویض روکش تمام صندلی‌های فرودگاه، در راستای کاهش توقف مردم در گیت‌های بازرسی ضمن افزایش فضای گیت بازرسی، با دو برابرکردن تجهیزات بازرسی زمان توقف مسافران را در فرودگاه کاهش دادیم.